سلامت نیوز : یک فوق تخصص چشم، موثرترین راه اجتناب از عوارض نور آفتاب را پیشگیری با استفاده از عینک‌های آفتابی مناسب دانست.

دکتر سید محمد قریشی در گفت‌وگو با (ایسنا)، اظهار کرد: استفاده از عینک‌هایی که قابلیت جذب بالای 95 درصد اشعه UV را دارند بهترین انتخاب برای عینک‌های آفتابی در فصل تابستان است.

وی افزود: اطمینان از کیفیت بر اساس ظاهر ممکن نیست و این کیفیت باید بر اساس دستگاه‌های تست UV آزمایش شود و علاوه بر شیشه باید به اندازه و شکل آن نیز دقت شود تا پوشش کاملی بر روی چشم‌ها داشته باشد.

این فوق تخصص چشم به تاثیرات نور آفتاب بر چشم اشاره کرد و عنوان کرد: اشعه UV موجود در نور آفتاب آسیب زیادی به قرنیه و عدسیه وارد می‌کند و این آسیب‌ها شامل آب مروارید، لکه زرد شبکیه و ناخنک چشم است.

قریشی با اشاره به طیف ماورای بنفش و آسیب نوری آن افزود: این طیف نور اگر کنترل نشود باعث کدورت عدسی چشم و بروز آب مروارید در چشم می‌شود.

وی در خصوص بروز اختلال در لکه زرد شبکیه گفت: اشعه ماورای بنفش با عبور از زجاجیه و ورود به بخشی حساس شبکیه موجب استحاله در لکه زرد شبکیه و کاهش دید می‌شود.

قریشی درباره مراقبت‌های پس از عمل‌های جراحی چشم، گفت: شدت نور در فصل تابستان برای عمل‌هایی نظیر لازک و PRK وغیره تاثیر چندانی بر مراقبت‌های پس از عمل ندارد و این مراقبت‌ها برای کاهش عوارض عمل‌های این چنینی در هر زمانی ضروری است.

وی در رابطه با استفاده از عینک آفتابی در مراقبت‌های پس از عمل جراحی، گفت: در صورتی که محافظت از نور آفتاب به درستی اعمال نشود، موجب کدورت در قرنیه چشم و برگشت میزان ضعف چشم می‌شود.

این فوق تخصص چشم همچنین به مراقبت‌های لازم در عمل PRK اشاره کرد و افزود: در این نوع عمل نیاز به مراقبت‌های خاص در مدت زمان بیشتری احساس می‌شود که این مدت زمان حداقل شش ماه است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha