عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس، با اعلام اینکه اقدامات و تخلفات بانک مرکزی و مسئولان مرتبط در حوزه درمان و دارو به هیچ وجه قابل چشم پوشی نیست، گفت: به طور حتم مجلس باید با تنظیم شکایتی، بهمنی رئیس بانک مرکزی را برای رسیدگی به تخلفاتش به قوه قضائیه معرفی کند.

سلامت نیوز: عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس، با اعلام اینکه اقدامات و تخلفات بانک مرکزی و مسئولان مرتبط در حوزه درمان و دارو به هیچ وجه قابل چشم پوشی نیست، گفت: به طور حتم مجلس باید با تنظیم شکایتی، بهمنی رئیس بانک مرکزی را برای رسیدگی به تخلفاتش به قوه قضائیه معرفی کند.

کمال‌الدین پیرمؤذن در گفت‌وگو با خانه ملت، با انتقاد از افزایش ۹۰ درصدی قیمت دارو به ویژه داروهای خاص در کشور، گفت: متأسفانه در ۱۵ روز اخیر بانک مرکزی به دستور بهمنی اختصاص ارز به دارو را متوقف کرده، که این موضوع موجب افزایش قیمت این محصول شده است.
 
نماینده مردم اردبیل، نیر و نمین در مجلس شورای اسلامی، با تأکید بر اینکه بیماران صعب‌العلاج هم‌اکنون با مشکلات مالی برای تأمین دارو روبه‌رو هستند، افزود:‌ بانک مرکزی باید در اسرع وقت در جهت اختصاص اعتبار برای واردات و توزیع دارو در کشور اقدام کند.
 
وی با اعلام اینکه اقدامات و تخلفات بانک مرکزی و مسئولان مرتبط به هیچ وجه قابل چشم پوشی نیست، تصریح کرد: به طور حتم مجلس باید با تنظیم شکایتی، بهمنی رئیس بانک مرکزی را برای رسیدگی به تخلفاتش به قوه قضائیه معرفی کند.
 
این نماینده مردم در مجلس نهم، ادامه داد: از طرف دیگر نمایندگان باید طرح تحقیق و تفحص از بانک مرکزی را به مرحله نهایی برسانند.
 
پیرمؤذن با تأکید بر اینکه دولت باید به‌دنبال کاهش منطقی قیمت محصولات دارویی باشد، یادآور شد: به طور حتم افزایش قیمت دارو با عدالت مطرح شده در سلامت منافات دارد.
 
عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس، با تاکید بر اینکه دولت باید در قیمت‌گذاری دارویی به ارز مرجع برگردد، یادآور شد: امیدواریم دولت در ورود دارو یا مواد اولیه آن به کشور از ارز مرجع استفاده کند ضمن آنکه بیمه‌ها نیز نسبت به پرداخت هزینه افزایش قیمت دارو تعهد داشته باشند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha