استفاده از قطره های چشمی در زنان باردار به دلیل اینكه جذب بدن نمی شوند عوارضی را برای آنان ایجاد نمی كند.

دكتر زرین بخش متخصص چشم در گفتگو با باشگاه خبرنگاران افزود: داروها و قطره های چشمی كه از سوی بیماران مورد استفاده قرار می گیرد می توانند عوارض كوتاه و یا بلند مدت بر روی چشم ایجاد كند.
وی ادامه داد: قطره هایی كه برای افزایش خروج زلاله از چشم و پایین آوردن فشار چشم استفاده می شود باعث ایجاد عواملی مانند قرمزی، پرخون شدن چشم، ایجاد رنگدانه های سیاه، تند شدن ضربان قلب شوند و در افرادی كه زاویه چشم تنگی دارند باعث ایجاد آب سیاه حاد می شود.
وی در مورد قطره هایی كه برای درمان انواع بیماری های چشم استفاده می شوند گفت: مصرف طولانی مدت قطره هایی كه برای درمان آب سیاه مورد استفاده قرار می گیرد باعث آسم و كاهش ضربان قلب شده و قطره هایی كه برای اندازه گیری دقیق نمره‌ی چشم و درمان التهاب های چشمی استفاده می شوند باعث عوارضی مانند تاری دید به خصوص در مطالعه نزدیك به وجود می آورد كه این عوارض گذرا و كوتاه مدت است.
دكتر زرین بخش تأكید كرد: پمادها و قطره هایی ضدالتهاب و ضدآلرژی چشم باعث مستعد شدن چشم نسبت به عفونت های ویروسی، قارچی و عفونی و باعث بالا رفتن فشار چشم و ایجاد آب سیاه شده و استفاده دراز مدت از آنها باعث ایجاد آب مروارید می شود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha