سه‌شنبه ۱۱ تیر ۱۳۹۲ - ۱۴:۲۵
کد خبر: 77152

سلامت نیوز : محقق «کریستن آرونسون» استاد علوم بهداشت عمومی در موسسه تحقیقات سرطان «کوئین» در دانشگاه «کوئین» در «کینگستون» در«اونتاریو» گفت: این تحقیقات ارتباط آشکار بین کار شیفت شب و خطر ابتلا به سرطان سینه را نشان می‌دهد اما یک رابطه علت و معلولی را ثابت نمی‌کند.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از فارس ؛ تحقیقات دیگر همچنین ارتباط بین کار شیفت شب و سرطان سینه، به ویژه برای متخصصان مراقبت های بهداشتی را نشان داده است؛ اما تحقیقات جدید یک خطر آشکار در میان انواع دیگر کارگران را نشان داده است.

بر اساس این تحقیقات، زنانی که بیش از 30 سال شیفت داشتند، 2 برابر بیشتر در خطر ابتلا به سرطان سینه نسبت به افرادی که کمتر از 30 سال مشغول به کار بوده‌اند، قرار گرفتند.

آرونسون توضیح داد: محققان جزئیات بسیار خاصی را در مورد سابقه کار زنان کسب کردند.

تیم آرونسون بیش از 1،100 زنان مبتلا به سرطان سینه و بیش از 1،100 نفر دیگر که بدون تشخیص این بیماری که در همان سنین بودند را بررسی کردند؛ به طور متوسط، زنان مورد بررسی در اواسط  تا اواخر دهه 50 بودند؛ برخی از زنان از قبل یائسه شده بودند و برخی نیز هنوز به این مرحله نرسیده بودند.

این تحقیقات نشان داد که افراد شرکت‌کننده پس از پاسخ دادن به پرسشهای این تحقیقات،‌ طول مدت کار شیفت شب 30 سال یا بیشتر در ابتلا به سرطان سینه تاثیرگذار بوده است.

کار کردن در شیفت شب، کارمندان زن را وادار می‌کند که در طول شب در معرض نور قرار بگیرند که این فاکتور به نوبه خود تولید هورمون خواب موسوم به ملاتونین را کاهش می‌دهد در حالی که این هورمون از بدن در برابر انواع خاصی از سرطانها محافظت می‌کند.

نتایج این مطالعه در اول جولای به صورت آن‌لاین در مجله حرفه‌ای و پزشکی محیط زیست منتشر شد.

هورمون ملاتونین تنظیم کننده هورمون‌های تناسلی، به ویژه استروژن‌ است و به طور معمول در شب تولید می‌شود اما توسط نور سرکوب می‌شود.

برخی کارشنانسان بر این باورند، کار شیفت شب می‌تواند در سطح ملاتونین تأثیر بگذارد؛ ملاتونین همچنین ممکن است به تقویت سیستم ایمنی بدن کمک کند.

آرونسون گفت: علاوه بر مراقبت‌های پیشگیرانه مانند ماموگرافی، زنان در صورتی که شیفت شب کار می کنند باید چه کارهایی را انجام دهند؟

وی ادامه داد: به زنان توصیه می‌شود که کار شیفت شب را انتخاب نکنند و در صورت امکان، زنان سعی کنند کار کمتر در شیفت شب را برای خود برگزینند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha