سلامت نیوز :  محمدمهدی آخوندی امروز در نشست خبری که در مرکز درمان باروری و ناباروری ابن‌سینا برگزار شد، اظهار داشت: یکی از مواردی که برای درمان سرطان سینه طی مدت اخیر اهمیت پیدا کرده، بخش استفاده از داروی هرسپتین است اما از آنجایی که این دارو روی 20 تا 30 درصد مبتلایان به سرطان سینه تأثیر مثبتی ندارد باید برای تجویز آن تشخیص قطعی داده شود.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از فارس ؛ وی با تأکید براینکه هرسپتین داروی گرانقیمتی است، افزود: سالانه حدود 40 میلیون دلار صرف تهیه و واردات داروی هرسپیین می‌شود و بیمار مجبور است برای یک دوره درمانی حدود 100 میلیون تومان هزینه کند.

آخوندی بر این نکته تأکید کرد که اگر تشخیص درستی برای تجویز هرسپتین داده نشود این دارو نه تنها تأثیری در درمان بیمار ندارد بلکه ممکن است عوارضی هم برای بیمار داشته باشد.

رئیس پژوهشگاه ابن سینا آزمایش پیشگیری از ابتلا به سرطان سینه را یکی از موارد مؤثر در امر غربالگری عنوان کرد و گفت: در آزمایش غربالگری که این پژوهشگاه به صورت پایلوت روی 10 نفر از اعضای خانواده انجام داد مشخص شد که دو نفر از آنها قطعاً به زودی به این سرطان مبتلا خواهند شد، 4 نفر ژن مبتلا به این بیماری را داشتند و در 4 نفر دیگر چیزی مشاهده نشد.

وی افزود:‌ دقیقاً دو نفری که در معرض ابتلا بودند 6 ماه بعد به سرطان سینه مبتلا شدند.

آخوندی ژن HBR2 یکی از فاکتورهای مهم برای تشخیص و پیشیگری از ابتلا به سرطان سینه در مبتلایان عنوان کرد و گفت: در 20 تا 25 درصد مبتلایان به سرطان سینه این ژن تکثیر غیرطبیعی دارد و با انجام آزمایش‌های پاتوبیولوژی IHC و FISH می‌توان این نوع ژن را در افراد مبتلا به سرطان سینه تشخص داد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha