سلامت نیوز : بابک دین‌پرست در این رابطه گفت: پس از برگزاری موفق اولین نشست هم‌اندیشی مدیران مراکز اقامتی میان مدت درمان وابسته به مواد بانوان سراسر کشور که در هشتم و نهم آبان سال گذشته در مرکز توانمندسازی دفتر توسعه مشارکت ها و در تهران برگزار شد، قرار شد تا با برگزاری دومین نشست مذکور ضمن تبیین سیاست‌های کلی ستاد در راستای حمایت از زنان آسیب‌دیده از معضل اعتیاد و مواد مخدر پاسخگوی سوالات گردانندگان این مراکز باشیم تا با بررسی مطالبات و انتظارات ایشان به راهکارها و پیشنهادات عملی در راستای رفع معضلات موجود دست یابیم.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از فارس ؛ وی افزود: بالا بردن سطح دانش و اطلاعات تخصصی این شرکت‌کنندگان از طریق برگزاری کارگاه آموزشی تحت عنوان «نکات کاربردی در مدیریت و درمان وابستگی به مواد متامفتامین» از مهمترین اهداف برگزاری این نشست بود که صبح امروز در مرکز توانمندسازی برگزار شد.

معاون کاهش تقاضا و توسعه مشارکت‌های مردمی ستاد مبارزه با مواد مخدر همچنین برگزاری جلسات گفت‌وگو میان مدیران این مراکز در سراسر کشور را از دیگر برنامه‌های این نشست عنوان کرد و گفت: این جلسه در حقیقت زمینه‌سازی مناسبی برای برقراری ارتباط و تعامل پویا و موثر فی‌مابین مدیران این مراکز با یکدیگر است تا بتوانند از تجربیات موفق هم استفاده بهینه کنند.

دین‌پرست ادامه داد: امسال نیز دومین نشست مذکور در نهم تیر ماه با حضور قائم مقام دبیرکل ستاد آغاز شد و در دهم تیر پس از برگزاری کارگاه آموزشی یاد شده به پایان رسید.

وی خاطرنشان ساخت: در فاصله نشست اول تا دوم، هشت مرکز به مجموعه مراکز بانوان سراسر کشور اضافه شده است و در حال حاضر از 31 استان کشور، 21 استان مجموعاً‌ دارای 42 مرکز فعال در این خصوص هستند.

وی گفت: در استان‌های آذربایجان شرقی، اصفهان، البرز، تهران، چهارمحال و بختیاری، خراسان جنوبی، خراسان رضوی، خراسان شمالی، خوزستان، فارس، قزوین، کردستان، کرمان، کرمانشاه، کهگیلویه و بویراحمد، گلستان، گیلان، مازندران، مرکزی، همدان و یزد دارای مراکز اقامتی میان مدت درمان وابسته به مواد بانوان و استان‌های آذربایجان غربی، اردبیل، ایلام، بوشهر، زنجان، سمنان، سیستان و بلوچستان، قم، لرستان و هرمزگان فاقد این مراکز هستند که امیدواریم تا سال آینده شاهد مراکز فعال در این استان‌ها باشیم.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha