سلامت نیوز: یک عضو مجمع عمومی كانون هموفیلی ایران از برگزاری  كنگره بین المللی در حوزه ترمبوز ( پر انعقادی ) و بیماری های خونریزی دهنده در شهر آمستردام كشور هلند خبر داد.

احمد قویدل در گفت و گو با خبرنگار سلامت نیوز گفت:« انجمن بین المللی ترمبوز و هموستاز یك سازمان غیر انتفاعی بین المللی علمی است كه از مراكز مرجع علمی درحوزه بیماری های خونریزی دهنده و ترمبوتیك است . این انجمن بیش از 3500 عضو از حدود 84 كشور جهان دارد . این تشكیلات جهانی در حقیقت شبكه ای حرفه ای از دانشمندان ، پزشكان و محققان ، كارشناسان و پژوهشگران در سراسر جهان است كه در جهت درمان ، پیشگیری و تشخیص اختلالات ترموبوتیك  ( پر انعقادی ) و بیماری های خونریزی دهنده تلاش می نماید. این انجمن در حقیقت یك مركز بین المللی معتبر برای تبادل ایده ها و دستاوردهای ملل مختلف دنیا است.»
وی ادامه داد: « بیست و چهارمین كنگره بین المللی این انجمن از 8 تیر الی 14 تیر ماه 1392 در شهر آمستردام كشور هلند برگزار می گردد. گروهی از پزشكان و متخصصین و كارشناسان و پژوهشگران ایرانی نیز با حمایت شركت های تولید كننده و وارد كننده دارو در این رویداد جهانی شركت می نمایند . خانم دكتر مینو احمدی نژاد مسئول فنی آزمایشگاه سازمان انتقال خون ایران تنها فرد ایرانی هستند كه فرصت شركت در این كنگره از طرف این انجمن بین المللی به همراه 63 نفر دیگر از كشورهای مختلف دنیا  به ایشان اهدا گردیده است. كلیه هزینه های شركت ایشان در این كنگره را این انجمن بین المللی پذیرفته است.»
مدیر عامل سایق كانون هموفیلی ایران اظهار امیدواری كرد:« پزشكان و كارشناسان ایرانی بتوانند آخرین دستاوردهای علمی كه در این كنگره بین المللی ارایه می شود را برای كشورمان به ارمغان آورده و در بهبود شرایط درمانی بیماران هموفیلی بكار ببندند .»
وی تاكید كرد:« پزشكان و كارشناسان ایرانی نتیجه این اطلاعات را به خوبی در درمان ها و تحقیقات خود به كار می بندند اما متاسفانه كمتر شاهد گزارش های جامع از این رویدادهای بین المللی در كشورمان هستیم. خبرنگاران حوزه های سلامت رسانه ها به خصوص صدا و سیما می توانند نقش مهمی در انتقال این گزارش ها به مخاطبین ایرانی ایفا نمایند.  بر اساس اطلاعی كه یافتم بالاترین تعداد افراد حمایت شده برای شركت ایرانیان در این كنگره نوسط شركت آریو ژن بوده است . این شركت فاكتور 7 موسوم به آریو سون را در ایران تولید می كند و در واقع دومین تولید كننده این دارو در جهان است .»
این عضو مجمع عمومی كانون هموفیلی ایران ادامه داد:«رئیس سازمان انتقال خون ایران ، تعدادی از پزشكان بخش هموفیلی بیمارستان امام خمینی ( ره ) ، كارشناسان مسئول در حوزه وزارت بهداشت، رئیس درمانگاه جامع بیمارستان مفید، گروهی از پزشكان و كارشناسان مركز درمان جامع هموفیلی ایران  دكتر فریدون علا از بنیانگذاران سازمان انتقال خون ایران و  پزشكان و كارشناسان فعال در حوزه هموفیلی استان های فارس ، اصفهان ، خوزستان، گیلان و .. از جمله شركت كنندگان در این رویداد بین المللی هستند. »
وی گفت:« در مطالعه ابتدایی برنامه های كنگره در بخش پوستر به پوستری از ایران در رابطه با مطالعه اینهیبیتور ( مهار كننده در بیمارانی كه دیگر پاسخ درمانی به فاكتور 7 ندارند )‌ در دو بیمار با كمبود فاكتور 7 برخوردم كه چهار نفر از كاركنان مركز درمان جامع هموفیلی ایران آن را ارایه و مورد پذیرش كنگره مذكور  قرار گرفته است.علاقه مندان می توانند از طریق این سایت اینترنتی http://www.isth2013.org در جریان اطلاعات این رویداد بین المللی قرار گیرند. »

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha