سه‌شنبه ۱۱ تیر ۱۳۹۲ - ۱۷:۲۵
کد خبر: 77186
سلامت نیوز : متخصصان تغذیه و سلامت با تصمیم انجمن پزشکی آمریکا برای معرفی چاقی بعنوان یک بیماری جدید موافقت کردند.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از ایسنا ؛ در مطالعه صورت گرفته از سوی کارشناسان «مرکز تحقیقات زیست پزشکی پنینگتون» در آمریکا مشخص شد که کنترل وزن عامل موثر برای مقابله با اثرات مخرب چاقی است و از این پس پزشکان باید چاقی را بعنوان یک بیماری در نظر بگیرند.

چاقی با افزایش خطر ابتلا به بیماری‌ها نظیر بیماری قلبی، فشار خون بالا، دیابت نوع دو، مشکلات تنفسی و حتی ابتلا به سرطان‌های خاص ارتباط مستقیم دارد.

یکی از پزشکان بیمارستان کودکان بوستون دراین‌باره گفت: در صورتی که چاقی نوعی بیماری محسوب شود، این اقدام شرکت‌های بیمه را ملزم می‌سازد تا پوشش بیمه‌ای مناسبی برای افراد چاق در نظر بگیرند و پزشکان نیز به شکل جدی‌تر مبارزه خواهند کرد.

به این ترتیب پزشکان و متخصصان برای درمان افراد مبتلا به «بیماری چاقی» با تجویز داروهای مناسب، انجام جراحی‌های کوچک‌سازی شکم و ارائه مشاوره به افراد چاق، بیشتر و جدی‌تر تلاش خواهند کرد و بهبود سبک زندگی و بهره‌مندی آنان از نعمت سلامتی خواهند شد.

در حال حاضر یک سوم مردم آمریکا چاق و یک سوم دیگر به اضافه وزن مبتلا هستند و این آمار رو به رشد موجب نگرانی مقام‌های بهداشتی در این کشور شده است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha