سلامت نیوز : مدیرکل سلامت خانواده و جمعیت وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی از تدوین سند برنامه فعالیت فیزیکی دانش آموزان خبر داد و گفت: این سند با رویکرد کاملا بومی و بر حسب شرایط مناطق جغرافیایی و وضعیت هر استان تدوین خواهد شد.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از ایسنا ؛ دکتر علی سنگی با بیان این که هر استان ممکن است برای انجام فعالیتهای فیزیکی در بین دانش‌آموزان امکانات متفاوتی داشته باشند، اظهار کرد: این برنامه در حال حاضر در استان اصفهان بر حسب سن، جنس و وضعیت جسمانی به صورت پایلوت انجام می‌شود.

19 درصد دانش آموزان چاقی شکمی دارند

وی افزود: وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی هر دو سال یک بار مطالعه‌ای را به عنوان «نظام مراقبت، رفتارهای مخاطره آمیز، سلامت در کودکان و نوجوانان ایرانی» برای گروه های سنی 6 تا 18 سال اجرا می‌کند.

وی با بیان این که آخرین مطالعه مربوط به سال‌های 90 و 91 است، گفت: 13 هزار و 486 دانش آموز در این مطالعه شرکت کردند و مشخص شد 19 درصد دانش آموزان چاقی شکمی داشتند که 21 درصد از این موارد در شهرها و 12.7 درصد در روستاها گزارش شده است.

دکتر سنگی ادامه داد: بر اساس این مطالعه، چاقی شکمی در پسرها 20.1 درصد و در دخترها 17.6 درصد بوده است همچنین میزان کم وزنی در همین گروه سنی 12 درصد برآورد شده است.

وی با بیان این که 21.2 درصد دانش آموزان دچار اضافه وزن و چاقی هستند، ابراز داشت: از این میزان 9.5 درصد دانش آموزان دچار اضافه وزن و 11.7 درصد نیز چاق بوده اند.

مدیرکل سلامت خانواده و جمعیت وزارت بهداشت تصریح کرد: شیوع اضافه وزن در مناطق شهری 10.6 درصد و شیوع چاقی 13.1 درصد است.

تدوین 3 کتاب آموزشی برای دانش آموزان

دکتر سنگی در ادامه در مورد اقدامات انجام شده برای خود مراقبتی دانش‌آموزان گفت: 3 کتاب آموزشی در حوزه تغذیه سالم، سلامت روان و فعالیت فیزیکی تدوین شده که با هماهنگی وزارت آموزش و پرورش قرار است جزو مباحث کمک درسی در مدارس استفاده شود.

وی خاطرنشان کرد: در مرحله بعد در نظر داریم با هماهنگی وزارت آموزش و پرورش نکات آموزشی خود مراقبتی را در قالب کلاس‌های آموزشی برای والدین برگزار کنیم.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha