سلامت نیوز : معاون وزیر راه و شهرسازی گفت: با وجود مجموعه تنگناها و محدودیت‌های اعتباری امسال، بیمارستان رامهرمز افتتاح شده و بیمارستان مسجد سلیمان نیز به زودی افتتاح می‌شود.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از ایسنا ؛ محمدجعفر علی‌زاده در حاشیه افتتاح بیمارستان "مادر" رامهرمز که امروز- سه‌شنبه - انجام شد، اظهار کرد: این بیمارستان دارای 122 تخت و چهار بخش اصلی و تخصصی شامل بخش داخلی، جراحی، زنان و زایمان است.

وی افزود: هرچند بیمارستان 100 تخت‌خوابی رامهرمز سال‌ها پیش کلنگ‌زنی شده بود اما این پروژه بیش از 10 سال متوقف و از ردیف بودجه حذف شده بود که در نهایت در سفر اول رییس جمهور به خوزستان، ادامه ساخت آن مجددا تصویب شد.

معاون وزیر راه و شهرسازی گفت:‌ این بیمارستان از 12 تخت مراقبت ویژه، CCU و ICU و پنج تخت مراقبت ویژه نوزادان برخوردارست و در مجموع 17 تخت مراقبت ویژه در این بیمارستان وجود دارد. همچنین این بیمارستان چهار اتاق عمل دارد.

رییس سازمان مجری ساختمان‌ها و تاسیسات دولتی و عمومی وزارت راه و شهرسازی درباره سرمایه‌گذاری‌ها و پروژه‌های این سازمان در خوزستان اظهار کرد: قرار است هشت بیمارستان بزرگ با بیش از 1400 تخت در استان ساخته شود. خوزستان یکی از استان‌هایی است که این سازمان بیشترین پروژه‌ها را در آن دارد.

وی درباره بیمارستان مسجدسلیمان نیز گفت: این بیمارستان یک بیمارستان بزرگ است که پیش‌بینی می‌شود تا مرداد ماه تکمیل شود.

علی‌زاده ادامه داد: بیمارستان در حال ساخت مسجد سلیمان 213 تخت دارد و حدود 32 میلیارد تومان برای آن صرف شده و تجهیزات مورد نیاز آن نیز توسط دانشگاه علوم پزشکی اهواز خریداری شده است.

وی گفت:‌ یکی دیگر از پروژه‌های مهم، پروژه ساخت بیمارستان تخصصی سوانح و سوختگی اهواز است که 110 تخت دارد. اسکلت این بیمارستان تمام شده و در مرحله ساخت تاسیسات و ساختمان‌های آن قرار داریم.

معاون وزیر راه و شهرسازی گفت: بیمارستان دیگر بیمارستان کودکان است که بناست با 220 تخت در محوطه بیمارستان ابوذر اهواز احداث شود. این بیمارستان در هشت طبقه و به شکلی مدرن طراحی شده است.

وی افزود: ایجاد اسکلت این بیمارستان تقریبا رو به اتمام است و اعتباری که امسال به آن اختصاص یافته چهار میلیارد و 800 میلیون تومان است.

علی‌زاده ادامه داد: بقیه بیمارستان‌ها در مرحله طراحی و تملک زمین قرار دارند که از آنها می‌توان به بیمارستان‌های شوش و شوشتر، بیمارستان 540 تخت‌خوابی جایگزین بیمارستان گلستان اهواز، بیمارستان جایگزین رازی اهواز و بیمارستان ماهشهر اشاره کرد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha