سازمان تامین اجتماعی با صدور دستورالعملی تمامی شعب این سازمان را مکلف کرده است تا هر چه سریعتر نسبت به صدور کارنامه سوابق بیمه شدگان اقدام کنند.

به گزارش سلامت نیوز به نقل ازمهر ، سعید حسینی مدیر کل نامنویسی و حسابهای انفرادی این سازمان با اعلام این خبر گفت: بر اساس دستورالعمل 29 ساماندهی که به تازگی ازسوی تامین اجتماعی ابلاغ شده است ، آن دسته از واحدهای اجرایی که درصد صدور کارنامه شعبه ای آنها به 90 درصد نرسیده است باید هر چه سریعتر تمهیدات لازم برای افزایش درصد صدور کارنامه سوابق بیمه شدگان را فراهم کنند.

وی افزود: برای صدور کارنامه استانی و کشوری نیازمند برخی پیش نیازها هستیم و ابتدا باید زمینه مناسب را برای انجام این کار ایجاد کنیم . در این راستا کلیه واحدهای اجرایی (شعب) را مکلف کرده ایم سریعا نسبت به شناسایی اسناد سوابق به جا مانده و اصلاح اسناد سوابق اختلالی که از سال 82 به بعد در جریان ساماندهی سوابق وارد سیستم نشده اند ، اقدام کنند.

وی تصریح کرد: بر اساس این دستورالعمل  واحدهای درآمد شعب نیز موظف شده اند. پرونده های مطالباتی کارگاه هایی که فرآیندهای اعلام شده در مورد آنها اجرا نشده است را مجدد مورد بازبینی قرار دهند و پس از استخراج سوابق صحیح بیمه شدگان وتکمیل فرم های مربوطه جهت ثبت به واحد نامنویسی و حسابهای انفرادی تامین اجتماعی تحویل دهند. همچنین کلیه واحدهای امور فنی بیمه شدگان نیز مکلف شده اند . بر اساس این دستورالعمل پرونده های فنی که حاوی اسناد سابقه ثب نشده است را شناسایی کرده و پس از انجام فرآیندهای سازماندهی آنها را جهت ثبت به واحد نامنویسی و حساب های انفرادی تحویل دهند.

حسینی یاد آور شد: بر اساس دستورالعمل اخیر ، یکی از پیش نیازهای صدور و ارائه کارنامه استانی و کشوری انجام عملیات رسیدگی به اعتراضات بیمه شدگان به اطلاعات ثبت شده در کارنامه های شعبه ای است که در این رابطه از نزدیک به 6 میلیون کارنامه صادر شده، تنها حدود 500 هزار نفر از بیمه شدگان به کارنامه ابلاغی خود اعتراض داشته اند که کلیه شعب مکلفند با بسیج امکانات خود ، هر چه سریع تر نسبت به رسیدگی به اعتراضات بیمه شدگان و تعیین نتیجه نهایی اقدام کنند.

وی تصریح کرد: بر اساس این دستورالعمل پس از انجام این اقدامات برای بر طرف کردن همپوشانی ها باید طرح پالایش هویتی بیمه شدگان بر اساس پرونده فنی آنها به اجرا در آید که برای این کار این طرح را در شعبه زرقان استان فارس به شکل پایلوت اجرا کرده ایم که بر اساس آن برای هر بیمه شده یک هویت منحصر به فرد با یک شماره بیمه در کل کشور تعریف می شود و در آینده کد ملی نیز به اطلاعات این بخش اضافه می شود.

مدیر کل نامنویسی وحسابهای انفرادی سازمان تامین اجتماعی در ادامه اظهار داشت: در گام بعدی با همکاری شرکت مشاور مدیریت و خدمات ماشینی تامین ، پایگاه اطلاعات یکپارچه سوابق بیمه شدگان را به طور همزمان با اجرای این طرح ایجاد می کنیم و اطلاعات هویتی کلیه بیمه شدگان در کلیه شعب را تجمیع کرده و به منظور اطمینان از عدم تداخل و تکراری بودن اطلاعات ، اقدامات لازم را جهت عملیات استخراج سریع و صحیح اطلاعات انجام می دهیم و احتمالا در اواخر سال جاری یا نهایتا اول سال آینده برای صدور کارنامه کشوری و استانی آماده خواهیم بود.

وی خاطرنشان کرد: کلیه شعبه تامین اجتماعی که درصد صدور کارنامه سوابق بیمه ای آنها به 90 درصد رسیده ، پس از اجرای این دستورالعمل باید از دی ماه سال جاری عملیات صدور کارنامه کشوری، استانی را آغاز و سایر واحدهای اجرایی نیز مکلفند ترتیبی اتخاذ کنند که تا پایان سال جاری حایز شرایط صدور کارنامه کشوری ، استانی شوند.

مدیر کل نامنویسی و حسابهای انفرادی سازمان تامین اجتماعی تاکید کرد: میزان پیشرفت و سرعت بخشیدن در اتمام فرایند صدور کارنامه کشوری ، استانی توام با صحت و دقت یکی از شاخص های موثر در ارزیابی عملکرد مدیران کل استان ها و روسای شعب تلقی می شود.

حسینی خاطرنشان کرد: با صدور کارنامه کشوری تمام بیمه شدگان که تاکنون تنها موفق به دریافت کارنامه سوابق بیمه ای خود از یک شعبه می شدند می توانند کارنامه سوابق کشوری خود را دریافت کنند در واقع کلیه اطلاعات مربوط به روز سابقه بیمه شدگان تامین اجتماعی در شعب سراسر کشور در کارنامه کشوری این بیمه شدگان درج می شود و به اطلاع آنها می رسد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha