سلامت نیوز : یک فوق تخصص روماتولوژی گفت: انجام حرکات ورزشی مناسب در آب که آب درمانی گفته می شود، خصوصا راه رفتن در آب، به علت کاهش فشار بر روی زانو، نقش بسزایی در تقویت عضلات زانو و کاهش درد دارد.

دکتر محمد مهدی امام در گفت وگو با ایسنا ، با بیان اینکه درد زانو از مشکلات شایعی است که در سنین مختلف با عللی متفاوت بروز می‌کند، گفت: تقویت عضلات زانو به میزان قابل توجهی، درد زانو را کاهش می دهد.

وی در ادامه با اشاره به اینکه در مبتلایان به آرتروز با تحلیل عضلات درد شدت می‌یابد، گفت: افرادی که دچار آرتروز زانو هستند، به علت تحلیل رفتن عضلات داخلی زانو و شدت درد در اثر بی حرکتی، فشار بر روی مفصل زانو افزایش یابد و این افزایش فشار، موجب آسیب مفصلی و درد بیشتر می شود.

این فوق تخصص روماتولوژی با تاکید بر اینکه انجام حرکات ورزشی مناسب و تقویت عضلات زانو در کاهش درد زانو و پیشگیری از تشدید درد نقش بسزایی دارد، گفت: در مبتلایان به آرتروز زانو، انجام ورزش‌هایی که زانو تحرک زیادی دارد، مناسب نیست، بهترین ورزش حرکت و پیاده روی در آب است.

عضو هیات علمی دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی بر انجام ورزش‌های هوازی در مبتلایان به درد زانو تاکید کرد و گفت: هر چند انجام ورزش های هوازی مانند پیاده روی، موجب تقویت عضلات زانو و کاهش درد می شود ولی در افرادی که به علت شدت درد، قادر به انجام پیاده روی یا ورزش های مناسب هوازی نیستند، می توانند با آب درمانی به کاهش درد کمک کنند.

وی با بیان اینکه راه رفتن در آب تاثیر بسزایی در کاهش درد زانو دارد، گفت: انجام حرکتی که در اصطلاح ورزشی بغل پا گفته می‌شود نیز به تقویت عضلات زانو و کاهش درد کمک می‌کند، افراد می توانند در وضعیت‌های مختلف، خوابیده، نشسته یا ایستاده، در خشکی یا آب به هر تعداد که در توانشان باشد، حرکت بغل پا را انجام دهند، هنگام انجام این حرکت باید پا کشیده بوده و با حرکتی ملایم به پهلو برده شود و سپس به حالت اولیه برگردد، بهتر است این حرکت به طور متناوب در طول روز انجام شود.

دکتر امام در پایان یاد آور شد: انجام حرکات ورزشی مناسب در آب که آب درمانی گفته می شود، خصوصا راه رفتن در آب، به علت کاهش فشار بر روی زانو، نقش بسزایی در تقویت عضلات زانو و کاهش درد دارد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha