رئیس اداره بیماریهای منتقله از آب و مواد غذایی وزارت بهداشت گفت: سینوزیت، آنفلوآنزا و سرماخوردگی حاد عفونی، از بیماریهای شایع در فصل پاییز است که دانش آموزان بیشتر از سایر افراد جامعه در معرض ابتلا به این بیماریها قرار دارند.

محسن زهرایی در گفتگو با خبرنگار مهر، با اشاره به آغاز سال تحصیلی و حضور دانش ‌آموزان در کلاسهای درس، نسبت به بروز بیماریهای شایع در فصل پاییز، هشدار داد.

وی تصریح کرد: میکروب‌ ها، در فضاهای بسته و شلوغ، بهتر منتقل می شود و این عامل باعث بروز بیماریهای تنفسی در بین دانش آموزان می گردد.

وی گفت: معمولا ویروس ‌ها و میکروباکتری ‌ها، به شکل حصبه، سردرد، گلودرد و آب ریزش بینی ظاهر می شود که این علائم رایج در سرماخوردگی است.

رئیس اداره بیماریهای منتقله از آب و مواد غذایی وزارت بهداشت ادامه داد: ویروس ها از طریق عطسه، صحبت و حتی دست دادن، در هوا منتشر می ‌شود و می ‌تواند افراد سالم را آلوده کند.

زهرایی، از سینوزیت به عنوان بیماری شایع در فصل پاییز یاد کرد و افزود: نوع دیگری از عفونت‌ های تنفسی، آنفلوآنزا است که با تب و دردهای عضلانی شدید همراه است و به آن سرماخوردگی حاد عفونی می گوییم.

وی با اشاره به اینکه آنفلوآنزا با تب و لرز شدید همراه است و از یک سرماخوردگی ساده به سرماخوردگی حاد تبدیل می ‌شود، گفت: معمولا در ماههای آبان و آذر، احتمال ابتلا ‌فرد به ‌آنفلوآنزا بسیار زیاد است و والدین‌ باید مراقب فرزندان خود باشند که ‌در مدارس، با دانش آموزان مبتلا به بیماری مواجه نشوند.

رئیس اداره بیماریهای منتقله از آب و مواد غذایی وزارت بهداشت، در عین حال نسبت به مصرف خودسرانه هر گونه قرص و شربت و آنتی بیوتیک ها، از سوی بیماران، هشدار داد و افزود: مصرف دارو حتما باید زیر نظر پزشک باشد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha