سلامت نیوز: در نشست شورای گسترش دانشگاه های علوم پزشکی در وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی با تأسیس شعبه بین المللی در دانشگاه علوم پزشکی قزوین موافقت اصولی شد.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از پایگاه اطلاع رسانی وزارت بهداشت؛ این موضوع با دستور وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی به این دانشگاه اعلام و تأکید شده است که محل استقرار  شعبه بین المللی دانشگاه، با نظر حوزه معاونت آموزشی وزارت بهداشت تعیین شود.

براساس این گزارش موضوع تأسیس شعبه بین المللی در دانشگاه علوم پزشکی قزوین که از مدت ها پیش مورد تأکید مسئولان این دانشگاه بود، با مکاتبه های متعدد نامه رییس این دانشگاه در بهمن ماه سال گذشته و اردیبهشت و خرداد ماه سال جاری برای معاون آموزشی وزارت بهداشت، به طور جدیّ پیگیری شد و به نتیجه رسید.

برپایه این گزارش در آخرین نامه رییس دانشگاه علوم پزشکی قزوین به معاون آموزشی وزارت بهداشت اشاره شده است که در صورت دریافت مجوز تأسیس شعبه بین المللی، در نظر است 83 دانشجو در رشته های دکترای حرفه ای و کارشناسی ارشد در این شعبه (در شهر آبیک یا محمدیه ) مشغول به تحصیل شوند. طبق پیشنهاد دانشگاه، در مرحله اول، تعداد 35 دانشجو در رشته دکترای حرفه ای پزشکی، تعداد 20 دانشجو در رشته دکترای حرفه ای دندانپزشکی و تعداد هفت نفر دانشجو در هر کدام از رشته های کارشناسی ارشد بهداشت محیط، بهداشت حرفه ای، مدیریت خدمات بهداشتی ـ درمانی و  پرستاری مراقبت های ویژه، جذب می شوند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha