سلامت نیوز: وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی، در تشریح برنامه‌های این وزارتخانه تا پایان دولت دهم، گفت: در تلاش هستیم تا پایان دولت دهم مطالبات بیمارستان‌ها و داروخانه‌ها از بیمه‌ها را پرداخت کنیم.

اسدالله عباسی درگفت‌وگو با خانه ملت، مهم‌ترین دستور کار وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی تا پایان دولت دهم را به نتیجه رساندن مطالبات بیمارستان‌ها و داروخانه‌ها از بیمه‌ها تا پایان دولت دهم خواند وگفت: همچنین تلاش خواهیم کرد که نظام ارجاع پزشک خانواده را تا پایان این دولت به صورت پایلوت به اجرا درآوریم.

وی با بیان اینکه طرح ساماندهی ۸۲ هزار نفر از کارکنان بازنشستگان صندوق فولاد نیز در حال انجام است، افزود: معوقات کارکنان بازنشسته این صندوق تا پایات اردیبهشت ماه پرداخت شده اما تلاش داریم که این افراد نیز همچون سایر مستمری بگیران حقوق و و مزایای خود را به صورت ماهانه و به موقع دریافت کنند.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی ایران با اشاره به افزایش حقوق بازنشستگان تامین اجتماعی بوده، با بیان اینکه در حال ابلاغ بودجه سازمان تامین اجتماعی هستیم و حقوق‌ها نیز به زودی پرداخت خواهد شد، ادامه داد: افزایش حقوق بازنشستگان تامین اجتماعی قبلا در مرداد ماه پرداخت می‌شد اما پرداخت حقوق را امسال به خرداد و اوایل تیرماه منتقل کرده و در حال انجام آن هستیم.

عباسی با بیان اینکه  در راستای اجرای تکمیلی طرح بیمه طلایی بازنشستگان ۲ میلیون و ۵۰۰ هزار نفر تحت پوشش صندوق بازنشستگی کشور قرار می‌گیرند، توضیح داد: طی جلسه‌ای وضعیت بیمه‌ای این افراد، استمرار بیمه تکمیلی طلایی بازنشستگان و تسری آن به افراد تحت تکفل آنها مورد بررسی قرار گرفت.

وی با بیان اینکه در حال حاضر لایحه اقتصاد تعاون از سوی دولت تصویب و به مجلس ارایه خواهد شد، افزود: همچنین قانون کار که در حال بررسی است و لایحه حمایت از معلولان که توسط دولت به تصویب رسیده به مجلس تقدیم خواهد شد تا علاوه بر رفع مشکلات، رویکردها برای دولت آینده نیز شفاف شود.

وی با بیان اینکه همچنین از نظر استخدامی در حال تبدیل وضعیت کارکنان ستادی وزارت کار هستیم، گفت: این اقدامات از جمله برنامه‌های وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی ایران تا پایان دولت دهم است.

وزیر وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی ایران با بیان اینکه تا الان دیداری با رئیس جمهور منتخب نداشتیم، ادامه داد: تاکنون پیشنهاد همکاری از طرف وی دریافت نکرده‌ام اما ما آمادگی هر نوع همکاری داریم و همچنان اعلام کردیم که وظیفه داریم کارها را آماده تقدیم دولت آینده کنیم.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha