نماینده یونیسف در ایران گفت: در تمام دنیا شاهد اعمال خشونت علیه کودکان هستیم اما متاسفانه هیچ آمار بین المللی برای بررسی خشونت علیه کودکان وجود ندارد.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از مهر ، کریستین سالازار در مراسمی که به مناسبت روز جهانی کودک ، صبح امروز در دانشگاه علوم بهزیستی و توانبخشی برگزار شد ، با اشاره به اینکه خشونت در دختران و پسران متفاوت است ، ادامه داد: در پسران خشونت در سن یک تا 5 سالگی بیشتر از دختران است و در سنین بزرگسالی کمتر می شود اما خشونت در دختران برعکس است ، هنگامی که آنان بزرگتر می شوند بیشتر در معرض خشونت جنسی قرار می گیرند.

وی فقر را یکی از عوامل بوجود آورنده خشونت دانست و گفت: فقر تنها عامل نیست چرا که خشونت علیه کودکان در خانواده های ثروتمند نیز وجود دارد.

نماینده یونسیف تاکید کرد: مصرف الکل و مواد مخدر یکی دیگر از عوامل خشونت علیه کودکان محسوب می شود و مهمترین عامل نیز تفکر والدین در روشهای تربیتی کودکان است.

وی گفت: در بسیاری از فرهنگها والدین فکرمی کنند برای تربیت کودکان باید آنان را کتک زد اما این کار بسیار نادرست است چراکه باعث تحقیر و از بین رفتن اعتماد به نفس کودک و ادامه چرخه خشونت می شود.

سالازار با اشاره به اینکه مطالعاتی در خصوص گسترش کودک آزاری در ایران نداریم ، افزود: در ایران در تمامی رده های حکومتی  و مذهبی درمورد خشونت علیه کودکان صحبت می شود و ما برای حل این موضوع به کمک آنها نیاز داریم ، این امر ویژگی مثبتی است که در بسیاری از کشورها وجود ندارد.

وی گفت: یونیسف در روز جهانی کودک از دولت درخواست کرده تا طرحی را برای کاهش خشنوت علیه کودکان تدوین کند و باید کمیته امداد ، آموزش و پرورش ، قوه قضائیه ، بهزیستی و نیروی انتظامی برای حل این موضوع به ما کمک کنند.

وی تاکید کرد: باید در زمینه کتک زدن کودکان و ترویج این موضوع که کودکان نیز حقی دارند، آگاهی عموم را بالا برد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha