سلامت نیوز: زمانی که دچار بیرون‌روی می‌شوید بهتر است اجازه دهید که سیستم گوارشی‌تان کمی استراحت کند اما حواستان باشد که مایعات زیادی بنوشید.
بیرون‌روی یا همان اسهال، مشکلی رایج مربوط به روده‌هاست که در اثر وجود یک باکتری یا ویروس خود را نشان می‌دهد. در این مطلب کوتاه چند ماده‌ی غذایی مفید را معرفی می‌کنیم که برای تسکین و بهبود این علائم بسیار مفید است. با ما همراه باشید.

مایعاتی مانند سوپ مرغ برای هیدراته کردن بدن

زمانی که دچار بیرون‌روی می‌شوید بهتر است اجازه دهید که سیستم گوارشی‌تان کمی استراحت کند اما حواستان باشد که مایعات زیادی بنوشید. یک سوپ مرغ تهیه کنید و کمی برنج هم به آن اضافه کنید. این نوع سوپ برای بهبود و درمان این مشکل، فوق‌العاده است.
متأسفانه مشکل بیرون‌روی باعث دهیدراته شدن بدن می‌شود. یعنی اینکه آب بدن از بین می‌رود. برای همین هم مایعاتی مانند سوپ باعث هیدراته شدن یا همان آب رسانی به بدن می‌شود و سدیم و پتاسیم از دست رفته را جبران می‌کند. برنج موجود در این سوپ نیز باعث محکم شدن روده‌ها شده و با مشکل مقابله می‌کند. زمانی که دچار مشکل اسهال و استفراغ می‌شوید از مصرف نوشیدنی‌های کافئین‌دار بپرهیزید. به خاطر این که این قبیل نوشیدنی‌ها باعث تحریک روده شده و مشکل اسهال را بدتر می‌کنند.
 

موز بخورید

برای این که روده بتواند تعادل خود را بازیابد موز میل کنید. البته نباید یک موز درسته را یکجا میل کنید. این میوه را حلقه حلقه کرده و کم کم نوش جان کنید.
موز حاوی پتاسیم و کربوهیدرات‌هاست و زمانی که دچار مشکل بیرون‌روی شده باشید به شما کمک زیادی می‌کند تا پتاسیم و انرژی از دست رفته را بازیابید.
 
زمانی که دچار مشکل اسهال و استفراغ می‌شوید از مصرف نوشیدنی‌های کافئین‌دار بپرهیزید. به خاطر این که این قبیل نوشیدنی‌ها باعث تحریک روده
شده و مشکل اسهال را بدتر می‌کنند

 
برنج را دریابید

برنج یک ماده‌ی غذایی زودهضم است و به شما انرژی می‌دهد. کته درست کنید و با ماست میل کنید. این یکی از قدیمی‌ترین و مۆثرترین روش‌های مقابله با اسهال است.
 
 
نان میل کنید

نان‌های تهیه شده از آرد گندم کامل حاوی کربوهیدرات‌ می‌باشد و به شما انرژی می‌دهد. نان دارای فیبر می‌باشد اما این فیبرها بدون تحریک روده برای شما مفید خواهند بود.
منبع: تبیان

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • کاربر ۲۳:۴۰ - ۱۳۹۳/۱۰/۲۵
    3 1
    سلام ، اگر اسهال داشتید و بعد از 48 ساعت خوب نشدید می تونید از گرد هویج که داروخانه ها دارن و یا هویج تازه رنده شده بعلاوه شربت به لیمو رو باهم مخلوط و کمی هم اب مخلوط کنید و بنوشید اگه خوب نشدید بازهم بعد 24 ساعت یکبار دیگه درست کنید و بنوشید انشالله که خوب میشید