سلامت نیوز: یک استاد دانشگاه علوم پزشکی تهران، با اشاره به اینکه آشنایی وزیر بهداشت با معایب و مشکلات این حوزه کمک زیادی به حیطه بهداشت و درمان کشور خواهد کرد، گفت: گران بودن و شرایط نامناسب دارو از جمله مسائلی است که توجه وزارت بهداشت به این موضوع و حل آن، کمک بسیار زیادی به وضعیت درمان کشور خواهد کرد.

دکتر محمود معتمدی در گفت وگو با ایسنا، وزیر بهداشت را یکی از ارکان اصلی کشور برای تامین سلامت افراد دانست و اظهار داشت: وزیر بهداشت در واقع متولی سلامت و ارتقای سطح بهداشت و درمان برای افراد جامعه خود است که باید به این امر واقف باشد.

وی در ادامه، خاطرنشان کرد: وزیر بهداشت باید پایبند به اصول باشد و با توجه به اینکه مسئله مربوط به دارو در کشور در وضعیت نامناسبی قرار دارد بنابراین باید به این مشکل رسیدگی شود. در واقع با پرداختن به مسئله دارو، درمان و پیشگیری تا حدودی می‌توان شاهد ارتقای سلامت، بهداشت و درمان در کشور بود.

این جراح و متخصص ارتوپد با بیان اینکه وزیر بهداشت باید معاونین و مشاوران خوبی را برای خود انتخاب کند، تصریح کرد: به دلیل ازدیاد کارهای وزارت بهداری، دانشگاه های علوم پزشکی کشور را باید از این وزارتخانه افتراق داد در واقع به علت این وابستگی دانشگاه‌ها در وضعیت مناسبی قرار ندارند بنابراین این دو نهاد باید به صورت مستقل اداره و متصدی آن باید قادر به اداره دانشگاه‌ها به نحو احسن باشد.

دکتر معتمدی با اشاره به اینکه اگر مسائل و مشکلات مربوط به بهداشت، درمان و پیشگیری از سوی وزیر بهداشت حل شود به موفقیت‌های زیادی در حوزه بهداشتی جامعه نائل خواهیم شد، افزود: گران بودن دارو و نامناسب بودن وضعیت دارو در کشور بسیار اسفناک است و اگر وزارت بهداشت و در راس آن وزیر بهداشت به این مسئله رسیدگی کند تقریبا به وضعیت درمان بسیار کمک خواهد کرد.

این عضو هیئت علمی دانشگاه علوم پزشکی تهران با اشاره به در دسترس نبودن دارو، گفت: متاسفانه اقشار کم درآمد یا افرادی که از لحاظ اقتصادی در وضعیت مناسبی قرار ندارند قادر به پرداخت هزینه‌های مربوط به دارو نیستند و این دسته از افراد در شرایط خوبی قرار ندارند.

وی با بیان این مطلب که وزیر بهداشت باید به وضعیت بیمه‌ها نیز نظارت کافی داشته باشد، اظهار داشت: بیمارستان ها و سایر مراکز درمانی از لحاظ شرایط بیمه ای در وضعیت بسیار بدی قرار دارند که قادر به پرداخت هزینه های درمانی بیماران نیستند به طوری که شرایط نامناسب بیمه‌ای، فشار دیگری را به خانواده‌ها وارد خواهد کرد که باید به این مشکل اساسی واقف بود.

دکتر معتمدی در پایان با اشاره به اینکه باید فردی را به عنوان وزیر بهداشت انتخاب کرد که توانایی گسستن و حل این مشکلات را داشته باشد، افزود: بهتر است انتخاب وزیر بهداشت از میان کسانی باشد که قبلا در وزارت بهداشت فعالیت داشته و به معایب و مشکلات آن آشنایی دارند تا قادر به حل مسائل و موضوعات مربوط به سلامت افراد باشد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha