سلامت نیوز: یک متخصص پوست گفت: تیغ زدن، کچل کردن، بندانداختن و استفاده از موم هیچ تأثیری در ضخامت و سرعت رشد مو ندارد.
 
 حسین طباطبائی در گفت‌وگو با فارس، اظهارداشت: تراشیدن، بلند کردن و کوتاه کردن مو، تأثیری در افزایش یا کاهش رشد مو ندارد.

عضو هیئت علمی دانشگاه علوم پزشکی تهران گفت: به دو دلیل این باور غلط در میان مردم ایجاد شده که فکر می‌کنند کچل کردن سر کودک باعث می‌شود که ضخامت و سرعت رشد مو تغییر کند.

متخصص پوست ادامه داد: موی انسان دارای 3 مرحله زندگی است؛ اولین مرحله، مرحله رشد است که مو بلند می‌شود و مراحل بعدی، مراحل استراحت و مرگ مو است.

طباطبائی تصریح کرد: وقتی در مرحله مرگ ساقه مو می‌افتد، مجدداً از ریشه همین سه مرحله ایجاد می‌شود یعنی رشد، استراحت و مرگ؛ چرا که هر مویی این سه مرحله را دارد.

این متخصص پوست ادامه داد: وقتی که مو را با تیغ یا موچین یا بند یا موم بر می‌دارند چون این مو ناگهان برداشته می‌شود تمام موهایی که در مرحله استراحت و مرگ هستند دچار شوک شده و وارد مرحله رشد می‌شوند و در چند روز اول این طور به نظر می‌رسد که موها سریع در آمده‌اند که این روند چند روز بیشتر نیست. موها بعد از آن به طبیعت اصلی خود بر می‌گردند یعنی اگر در مرحله استراحت یا مرگ بوده‌اند به همان مراحل بازگشت پیدا می‌کنند.

عضو هیئت علمی دانشگاه علوم پزشکی تهران، دلیل دیگری که مردم برای تراشیدن مو به آن باور دارند را ضخامت مو دانست و گفت: موی انسان در داخل پوست ضخیم است و وقتی از پوست خارج می‌شود هرچه به سمت نوک مو می‌آید، نازک‌تر می‌شود. حال اگر یک مویی را تیغ بزنید سطح مقطع آن، که روی پوست دیده می‌شود ضخیم‌تر از سطح مقطعی است که روی نوک دارد و این طور به نظر می‌رسد که تیغ‌زدن باعث کلفت و ضخیم شدن مو می‌شود.

طباطبایی تصریح کرد: این یک باور غلط و اشتباه چشم است چرا که آن مو مجدداً وارد مرحله رشد و ژنتیک خود شده و نازک می‌شود. همان گونه که در گذشته بوده است.

این متخصص پوست تأکید کرد: تیغ زدن، کچل کردن، بند انداختن و استفاده از موم هیچ تأثیری در ضخامت و سرعت رشد مو ندارد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha