سلامت نیوز: معاون آموزشی دانشگاه علوم پزشکی اهواز از جذب اولین گروه از دانشجویان دانشکده طب سنتی در بهمن ماه خبر داد.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از پایگاه اطلاع رسانی وزارت بهداشت دکتر مسعود زاد کرمی ضمن بیان این مطلب گفت: با توجه به قدمت چند هزار ساله دانشگاه جندی شاپور و استان خوزستان که منطقه ای است که مردم تمایل به استفاده از گیاهان سنتی دارند و با توجه به مشکلات محیطی مثل ریز گردها نیاز به راه اندازی این دانشکده ضروری بود.

وی گفت: این دانشکده می تواند با تربیت افرادی که بصورت علمی این رشته را فرا می گیرند در سطح جامعه به خدمت رسانی به مردم بپردازند.

دکتر زاد کرمی گفت: این دانشکده برای شروع در سه گروه اصلی شامل تاریخ متون پزشکی، داروسازی سنتی و طب سنتی شروع به فعالیت می کند که گروه داروسازی سنتی در حال حاضر دانشجو در مقطع phd می پذیرد.

معاون آموزشی دانشگاه علوم پزشکی اهواز افزود: پذیرش دانشجویان در مقطع کارشناسی ارشد و phdطب سنتی و رشته های زیر مجموعه پس از برگزاری آزمون در آبان ماه سال جاری است که دانشجویان پذیرش شده از بهمن ماه شروع به تحصیل می کنند و اساتید آنها با همکاری دانشگاه علوم پزشکی تهران و اهواز تامین می شود.

وی هدف از راه اندازی این دانشکده را ساماندهی مشاغل مختلف طب سنتی در حوزه های مختلف عنوان کرد و افزود: دوره های کوتاه مدت و بلند مدت رشته های مختلف طب سنتی برای پزشکان علاقه مند از ابتدای مهر ماه برگزار می شود و  بعد از اتمام این دوره ها برای کسانی که در حوزه طب سنتی فعالیت می کنند گواهی صادر می شود که پزشکان باید گواهی این دوره ها را در معرض دید مراجعه کنندگان قرار دهند و بعد از این با افرادی که بدون داشتن این گواهینامه ها اقدام به فعالیت در رشته های محتلف طب سنتی مانند طب سوزنی و ماساژ درمانی کنند برخورد قانونی و قضایی خواهد شد.

وی در پایان گفت: راه اندازی این دانشکده  قطعا باعث افزایش ضریب نتیجه بخش بودن طب سنتی در جامعه می شود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha