پنجشنبه ۱۳ تیر ۱۳۹۲ - ۰۶:۲۷
کد خبر: 77297
سلامت نیوز : در خصوص پدیده شوم ریزگردهای مخرب هزاران صفحه سیاه شد اما دریغ از اقدامی‌عاجل و اصولی! در غرب و جنوب كشور خسارت‌های جانی و مالی ناشی از این پدیده شوم بیداد می‌كند. در كرمانشاه مطب پزشكان ریه و خون جای سوزن انداختن ندارد. در مدت زمان 3 الی 4 ساعت صد نفر با شماره ویزیت و معاینه می‌شوند و آخر وقت نوبت كسانی است كه به گرفتن نوبت موفق نشده و تعدادشان‌الله اعلم. با یك حساب سر انگشتی و بدون در نظر گرفتن بیماران بدون نوبت، درآمد بعضی از پزشكان دو میلیون تومان در 3 الی 4 ساعت است.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از مردم سالاری ؛ اما جان سخن اینجاست كه این مبلغ و مطب هدف غایی نیست، بلكه متاسفانه برای بعضی از این پزشکان،شكار بیمارانی است كه به عمل جراحی نیاز دارند تابه ازای هر عمل دو ساعته ده پانزده میلیون تومان عایدشان شود. حال بپذیریم كه حرص و آز خیلی از انسان‌ها بدون مرز است و در نهایت به قول شیخ اجل (سعدی):

آن شنیدستی كه در اقصای غور

بار سالاری بیفتاد از ستــور

گفت چشم تنگ دنیا دوست را

یا قناعت پر كند یا خاك گور

نگارنده حقیر كه درد و ورم زانو بر اثر تصادف روزگارم را سیاه كرده بود معاینه ام به 50 ثانیه نرسید.زیرا پنج نفر پشت سرم به نوبت ایستاده و نوع نگاهشان فریاد بود كه تمامش كن كه دیگر قدرت ایستادن و انتظارمان به پایان رسیده. بله با كمال تاسف قشر وسیعی از پزشكان بی‌رودر بایستی تجارت و طبابت را با هم درآمیخته و آش شله قلمكاری برای بیماران تدارك می‌بینند كه در جهان بدیلی برای آن نمی‌توان یافت. بیست هزار تومان حق ویزیت و یك دقیقه معاینه هر بیماری را بیمارتر می‌كند. دفترچه بیمه هم كه یك شاهی ارزش ندارد و جز كسر حقوق كارگران و كارمندان پشیزی ارزش ندارد.

باری از اصل مطلب دور شدیم. از كودهای شیمیایی تاریخ گذشته غمخواران و دوستان چینی گرفته تا مواد غذایی آلوده و بدون نظارت‌، شیرهایی كه هم اكنون با وایتكس به خورد خلق الله می‌دهند و ده‌ها مورد خوراكی‌های مخرب زندگی مردم را تباه و كیسه پزشكان را آباد كرده است. لازم به توضیح است كه حساب آن دسته از پزشكان شریف و پایبند به سوگند خود از این جماعت را باید جدا دانست . موارد فوق‌الذكر گویا كم بود تا پای مهمان قاتل و ناخوانده‌ای به نام «ریزگرد» هم به آن اضافه شود تا طومار هستی گروه زیادی از هموطنان غرب و جنوب كشور در هم پیچیده شود. سرطان خون در غرب كشور پیر و جوان را آنچنان درگیر كرده است كه خیلی‌ها از پس هزینه هنگفت معالجه برنیامده و تسلیم مرگ می‌شوند. با چند تن از دوستان پزشك در این خصوص صحبت كردم تا جمله‌ای به ناحق و یا بدون پشتوانه علمی‌از این قلم جاری نشود.

متاسفانه ریزگردها علاوه بر آلودگی‌های پنجاه، شصت برابر حد مجاز، در بردارنده مواد شیمیایی جنگ‌های عراق و سوریه می‌باشد كه محرك بزرگی برای سرطان‌های رنگارنگ، به ویژه سرطان خون گردیده است. اگر تاكنون یكی از موارد خانمان‌سوز را مواد‌مخدر می‌نامیدند امروز باید ریزگردها را هم بدان اضافه كرد. آنچه كه بنده در هفته گذشته در پاركینگ شهرداری كرمانشاه كه محل پزشكان متخصص و فوق تخصص است مشاهده كردم و سیل جمعیتی كه با چشمان نگران در سالن انتظار كه هوای خفه‌اش جانفرسا بود در انتظار پزشك محترم آخرین تاب و توان خود را در این انتظار كشنده هیچگاه تجربه نكرده بودند شلتاق ریزگردها با مواد شیمیایی بی رحمانه بر مال‌و‌جان زاگرس نشینان می‌تازد اما دریغ از یك جو همت دولتمردان!!!

زنبورداران منطقه غرب سال گذشته و امسال به علت از بین رفتن زنبورهایشان به خاك سیاه نشستند این قشر از راه زنبورداری امرار معاش كرده و باغداران مركبات دزفول ضمن استقبال از جا به جایی كندوها در اواخر زمستان حتی مبلغی هم به عنوان پاداش به صاحبان كندوها می‌دادند زیرا زنبورها عمل لقاح را برای درختان لیمو، پرتقال و نارنگی آسان كرده و بدون زحمت باغداران دزفول به هدف خود تقریباً مجانی و بدون زحمت می‌رسیدند‌.

اما امواج مغناطیسی و ماهواره‌ای و پدیده ریزگردها منجر به نابودی زنبورها گردید. چون زنبورهای عسل چند كیلومتر از كندوی خود فاصله گرفته تا گرده گل‌ها را جمع‌آوری كرده و از طریق ارسال سیگنال قادر به پیدا كردن كندوی خود شده و بعد از گذاشتن بار خود در حفره‌های شانه‌های مومی‌درون كندو دوباره به جمع آوری گرده گل‌ها ادامه می‌دهند. اما امواج اولین قاتل زنبورها شد و دیگر هر زنبوری كه از كندو خارج گردید با از كار افتادن و اختلال سیگنال‌های فرستنده هرگز به لانه خود برنگشت و در بیابان‌ها و به دست عوامل انسانی به مرگ محكوم و زنبوردار نیز با از دست دادن سرمایه زندگی خود خاكستر نشین شد. حال عسل كیلویی ده هزار تومان یكی دو سال پیش به چهل هزار تومان رسیده است و این در حالی است كه بسیاری از خریداران علت 5 برابر شدن قیمت عسل را نمی‌دانند و گوش شنوایی هم در بین دولتمردان و مسوولین ذی‌ربط با دامپروری و كشاورزی وجود ندارد تا درد بی‌درمان این هموطنان زحمتكش را شنیده شاید با توسل به ترفندی جان و مال این عزیزان دردمند را بهبود بخشیده و یا حداقل با استفاده از تجربه و علم روز جهان دامنه این فاجعه بیش‌از این گسترده نشود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha