پنجشنبه ۱۳ تیر ۱۳۹۲ - ۰۶:۳۵
کد خبر: 77299

پایین بودن میزان استروژن در دوران یائسگی به کاهش کلاژن می انجامد که در پی آن پوست دچار خشکی می شود.

مراقبت از پوست در دوران یائسگی
سلامت نیوز : هورمون ها در حفظ سلامت پوست نقش مهمی دارد. پایین بودن میزان استروژن در دوران یائسگی به کاهش کلاژن می انجامد که در پی آن پوست دچار افتادگی، خشکی و چین و چروک می شود.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از خراسان ؛ سوالی که پیش می آید این است که چگونه می توان پوست را در دوران میانسالی و یائسگی سالم نگه داشت؟

سیگار نکشید!

در افراد سیگاری، تاثیر افزایش سن و پیری روی پوست آشکارتر است. افرادی که به مدت طولانی سیگار می کشند با آسیب پوستی بیشتری مواجه می شوند.بهترین کار برای حفظ سلامت پوست، ترک استعمال دخانیات است.

از کرم ضدآفتاب استفاده کنید

قرار گرفتن در معرض نور خورشید، باعث پیری پوست و ایجاد تغییراتی در رنگدانه  آن می شود. از آن جا که در دوران میانسالی پوست مستعدتر به آسیب های نور خورشید (از جمله سرطان پوست) است، استفاده از کرم ضدآفتاب با حداقل اس پی اف ۱۵ در طول سال لازم است. با توجه به این که کرم ضدآفتاب مانع از جذب ویتامین D می شود لازم است زنان از مکمل های ویتامین D استفاده کنند. همچنین از برنزه کردن که به پوست آسیب می رساند، بپرهیزید.

بروز جوش

پوست صورت برخی زنان در دوران یائسگی جوش می زند که علت آن به هم خوردن تعادل هورمون های آندروژن و استروژن است. تولید استروژن بیشتر از آندروژن کاهش می یابد. زنانی که در دوره نوجوانی آکنه داشتند، در میانسالی نیز پوستشان جوش می زند. در بزرگسالی معمولاً آکنه در قسمت پایین صورت به ویژه چانه و گردن ظاهر می شود.

عادت های سالم

۱ -استرس خود را کاهش دهید. ورزش و خواب کافی داشته باشید.

۲ -میزان مصرف قهوه، چای و نوشیدنی های گازدار که آب بدن را کاهش می دهد، کم کنید.

۳ -از حمام کردن با آب داغ و استفاده زیاد از صابون که باعث خشکی پوست می شود، بپرهیزید.

۴ -استفاده از روغن حمام یا لوسیون روی پوست خیس باعث نرمی پوست و افزایش مقاومت آن می شود.

۵ -هر نوع تغییر در خال بررسی شود.

۶ -امگا۳(ماهی سالمون، گردو، ساردین، دانه کتان یا تخم مرغ غنی شده) را به برنامه غذایی خود اضافه کنید زیرا کمبود امگا۳، باعث خشکی و خارش پوست می شود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha