از آنجا که متادون یک داروی مخدر و مصرف آن دارای عوارض مشابه هرویین و تریاک است و در درازمدت می تواند عواقب ناگواری برای بیمار در پی داشته باشد، باید دوره مصرف آن را رعایت کرد.

الگوی درمان بامتادون در کشور رعایت نمی شود
سلامت نیوز : معاون درمان و پیشگیری از اعتیاد مرکز توسعه پیشگیری سازمان بهزیستی کشور گفت: دوره درمان با متادون ،برای معتادان فقط شش ماه است اما متاسفانه این الگو در کشور رعایت نمی شود.

فرید براتی سده در گفت وگو با تسنیم با اعلام مطلب فوق افزود: از آنجا که متادون یک داروی مخدر و مصرف آن دارای عوارض مشابه هرویین و تریاک است و در درازمدت می تواند عواقب ناگواری برای بیمار در پی داشته باشد، باید دوره مصرف آن را رعایت کرد.

وی استفاده از متادون را دارویی برای درمان معتادانی که ترک در آنها بسیار دشوار است، ذکر کرد و ادامه داد: تجویز متادون برای این افراد ضروری است اما ادامه و وابستگی به آن علاوه بر بروز علائمی چون سرگیجه، نشئگی، اختلال در عملکرد کلیه و کبد می تواند درمان معتاد را به تاخیر بیاندازد.

براتی اظهار داشت: این ماده در فرآیند سم زدایی کاربرد دارد و حداکثر زمانی که برای مصرف آن در نظرگرفته شده، ‌دو سال است بدین معنا که طی این مدت فرد معتاد باید به تدریج مصرف آن را قطع کند.

این مقام مسئول در سازمان بهزیستی کشور با بیان اینکه متادون درمانی باید همراه با حمایت های روانی و اجتماعی باشد، اضافه کرد:‌ متادون همچنین برخی اوقات برای تسکین درد افراد مبتلا به درد شدید مزمن یا درد همراه با بیماری های علاج ناپذیری که منجر به مرگ می شوند، مورد استفاده قرار می گیرد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha