جمعه ۱۴ تیر ۱۳۹۲ - ۰۸:۵۷
سلامت نیوز: یک روانپزشک گفت: کمبود خواب، افسردگی، مصرف دارو، کار کردن در محیط‌های ساکت، حجم غذا، نوع غذا و غذای سرد مثل ماست و دوغ می‌تواند در افراد احساس خواب‌آلودگی در طول روز ایجاد کند.

هادی معتمدی در گفت‌وگو با فارس اظهار داشت: خواب‌آلودگی می‌تواند ناشی از کمبود خواب باشد؛ اگر چه بسیاری از افراد بیان می‌کنند که به طور کامل خوابیده‌اند اما شاید نیاز فیزیولوژیک بدن آنها به خواب بیشتر از 8 ساعت باشد.

استاد دانشگاه علوم بهزیستی و توانبخشی گفت: افرادی که به  افسردگی مبتلا هستند، ممکن است از نظر طول زمان به طور مناسب خوابیده باشند اما چون خوابشان دارای کیفیت نیست خستگی را برطرف نمی‌کند و این افراد در طول روز احساس خواب‌آلودگی می‌کنند.

این روانپزشک ادامه داد: مصرف بعضی از داروها نیز باعث می‌شود، افراد در طول روز احساس خواب‌آلودگی داشته باشند.

این استاد دانشگاه تصریح کرد: افرادی که در محیط‌های ساکت کار می‌کنند یعنی محیط‌هایی که در آن از صدای بوق و ماشین و سر و صداهای زائد خبری نیست، در محل کار احساس خواب‌آلودگی می‌کنند.

معتمدی نوع و حجم تغذیه را در ایجاد خواب‌آلودگی مؤثر دانست و گفت: واضح است که بعد از یک ناهار سنگین افراد احساس می‌کنند که نیاز به خواب دارند.

استاد دانشگاه علوم بهزیستی و توانبخشی ادامه داد: نوع غذا نیز می‌تواند احساس خواب‌آلودگی در فرد ایجاد کند مثلاً ماست و دوغ که اصطلاح غذای سرد به آن اطلاق می‌شود می‌تواند احساس خواب‌آلودگی در فرد ایجاد کند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha