سلامت نیوز: وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی با بیان اینکه بازنشستگان کشوری و افراد تحت تکفل آنها از ابتدای تیرماه سال جاری تحت پوشش بیمه طلایی قرار گرفته‌اند، گفت: بیمه آتی‌ سازان حافظ در مناقصه‌ای که برگزار شد موفق به بستن قرارداد برای اجرای بیمه طلایی بازنشستگان و افراد تحت تکفل آنها شد.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از ایسنا، اسدالله عباسی در حاشیه نشست خبری که در وزات تعاون، کار و رفاه اجتماعی برگزار شد، با اشاره به اینکه سال گذشته یک میلیون و 150 هزار نفر بازنشسته تحت پوشش بیمه طلایی قرار گرفتند، اظهار کرد:‌ در سال جاری علاوه بر بازنشستگان، افراد تحت تکفل آنها نیز تحت پوشش بیمه طلایی قرار گرفتند که مجموعا دو میلیون و 500 هزار نفر را شامل می‌شود.

وی افزود: سال گذشته بنا بر قولی که به بازنشستگان دادیم قرار شد در سال 92 افراد تحت تکفل آنها نیز تحت پوشش بیمه طلایی قرار گیرند، بنابراین از ابتدای تیرماه سال جاری به طور همزمان بازنشستگان و افراد تحت تکفل آنها تحت پوشش بیمه طلایی درآمده‌اند و هم‌اکنون می‌توانند از آن استفاده کنند.

وزیر کار و رفاه اجتماعی با اشاره به اینکه بیمه طلایی بازنشستگان فرهنگی به وزارت آموزش و پرورش مربوط می‌شود، گفت: بیمه طلایی بازنشستگان کشور مربوط به وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی است و بیمه طلایی بازنشستگان فرهنگی به وزارت آموزش و پرورش مربوط می‌شود.

عباسی در ادامه در ارتباط با افزایش قیمت داروها و تحت پوشش قرار گرفتن مابه‌التفاوت آنها در سال جاری، عنوان کرد: اعتبارات مربوط به دارو به وزارت بهداشت پرداخت می‌شود، بنابراین قرار است از وزارت بهداشت مبلغی برای پوشش مابه‌التفاوت قیمت داروها در نظر گرفته شود یا اینکه بتوانیم از دولت مبلغی را در جهت جبران این کسری اختصاص دهیم، تا بار مالی مضاعفی که به بیمه‌ها تحمیل می‌شود جبران گردد.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی در مورد پرداخت مابه‌التفاوت افزایش حقوق مستمری‌بگیران و بازنشستگان تامین اجتماعی نیز اظهار کرد: افزایش حقوق مستمری‌بگیران و بازنشستگان تامین اجتماعی هر ساله مرداد ماه پرداخت می‌شد، اما امسال دو ماه زودتر از سال گذشته این مابه‌التفاوت به حساب آنها واریز شد.

عباسی در پایان در پاسخ به اینکه آیا سبد کالایی برای ماه مبارک رمضان به کارگران اختصاص می‌یابد یا خیر؟ گفت: حتما خود کارفرمایان این موضوع را مدنظر قرار می‌دهند ما نیز براین اقدام تاکید داریم.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha