به منظور معرفی آخرین دستاوردهای صنایع پزشكی كشور و همچنین آشنایی پزشكان و سایر دست اندركاران علوم پزشكی با فناوری‌های جدید پزشكی، دهمین نمایشگاه بین المللی تجهیزات پزشكی،‌دندانپزشكی و آزمایشگاهی (Pars Health 2008) از تاریخ 4 تا 7 بهمن ماه سال جاری در شهر مقدس مشهد برگزار می‌شود.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از ایسنا، دكتر ابراهیم جوان دبیرعلمی دهمین نمایشگاه بین المللی تجهیزات پزشكی، دندانپزشكی و آزمایشگاهی ضمن اعلام این مطلب و با اشاره به جایگاه خاص این نمایشگاه در منطقه گفت: نمایشگاه امسال در فضایی به مساحت 8000 متر مربع و همزمان با اولین نمایشگاه بین المللی علوم و صنایع دارویی برگزار خواهد شد كه از این نظر در مقایسه با دوره‌های گذشته كامل‌تر خواهد بود.

وی افزود: برگزاری سمینارها و كارگاه‌های آموزشی مرتبط با صنایع پزشكی، دندانپزشكی، آزمایشگاهی و همچنین مهندسی پزشكی از جمله برنامه‌های علمی این نمایشگاه است كه قرار است با همكاری انجمن‌های تخصصی به مرحله اجرا درآید.


جوان در ادامه با اشاره به ضرورت اختصاص پروانه ساخت برای تجهیزات و همچنین لوازم یكبار مصرف پزشكی خاطرنشان كرد: در حال حاضر دریافت شناسنامه و همچنین گواهی تایید كیفیت از اداره كل تجهیزات پزشكی وزارت بهداشت برای ورود محصولات پزشكی به بازار مصرف ضروری است اما بی تردید در صورت تصویب ضوابط لازم برای صدور پروانه ساخت محصولات پزشكی، سلامت و كیفیت این محصولات بیش از پیش تضمین شده و شرایط لازم برای صادرات آنها نیز فراهم خواهد شد.

وی ابراز امیدواری كرد كه در جریان برگزاری نمایشگاه تجهیزات پزشكی مشهد و همایش‌های جانبی آن موضوع پروانه ساخت محصولات پزشكی از سوی كارشناسان مورد بحث و تبادل نظر قرار گرفته و راهكارهای لازم در این زمینه ارائه شود.

 

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha