سلامت نیوز: نایب رئیس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس گفت: در حال حاضر با معضل نبود دارو در کشور مواجه هستیم.

علی کائیدی در گفت‎وگو با ایسنا افزود: بر اساس بودجه سال 91، 10 درصد از هدفمندی یارانه‎ها باید به حوزه سلامت اختصاص پیدا کند و در این خصوص سال گذشته 6000 میلیارد تومان تصویب شد که از این میزان اعتبار رقمی به بخش سلامت پرداخت نشده است.

وی اضافه کرد: در حال حاضر با معضل نبود دارو در جامعه روبرو هستیم که این مهم به علت تحریم و عدم برنامه‎ریزی، تدوین و آینده‎نگری ایجاد شده و معضل دارو روز به روز بیشتر و مردم برای تهیه آن به زحمت می‎افتند.

نماینده مردم پلدختر در مجلس گفت: مردم با نبود دارو و نداشتن قدرت خرید آن دست و پنجه نرم می‎کنند و کمیسیون بهداشت در این راستا فشارهای زیادی را به وزارت بهداشت وارد آورده که موفقیتی را که انتظار داشتیم حاصل نشده است.

نایب رئیس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس ادامه داد: امیدواریم که در دولت آینده این مهم مرتفع شود.

وی یادآور شد: متأسفانه در دولت نهم از ابزارهای نظارتی با توجه به مسائلی نتوانستیم در جهت استیضاح و سوال از وزیر بهداشت استفاده کنیم.

کائیدی با بیان اینکه وزیر بهداشت در دولت آینده باید برنامه محور باشد، اظهار کرد: وزیر دولت آینده باید آینده‎نگر، با شهامت و توانمند باشد.

نایب رئیس کمیسیون بهداشت با بیان اینکه یکی از معضلات حوزه سلامت حاشیه‎سازی بوده و به مسأله تأمین دارو و نظارت بر قیمت آن توجهی نمی‎شود، تصریح کرد: معضل دارو در کشور طی یکی دو ماهه آینده مرتفع نمی‎شود، در کمیسیون نیز اقداماتی صورت گرفت اما به نتیجه نرسیدیم.

کائیدی با انتقاد از اینکه در این راستا مجلس نیز به وظایف خود عمل نکرده و از ابزار نظارتی نیز استفاده نکرده، خاطرنشان کرد: امید می‎رود دولت جدید و مجلس نیز به وظیفه خود عمل و از حقوق مردم دفاع کند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha