سلامت نیوز: احتمال تولید واکسن تازه برای نجات معتادان به مت‌آمفتامیناحتمال تولید واکسن تازه برای نجات معتادان به مت‌آمفتامین

معتادان به متآمفتامین ممکن است در آینده واکسنی دریافت کنند که آنها را از استفاده از این ماده روانگردان باز دارد.

متآمفتامین یکی از اعتیادآورترین مواد روانگردان و یکی از پرمصرف‌ترین داروهای خیابانی است.

به گزارش دفتر مواد مخدر و جرائم سازمان ملل در حال حاضر 25 میلیون نفر در اقصی نقاط جهان به این ماده وابسته هستند.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از پایگاه اطلاع رسانی پیشگیری نوین ، ممکن است کمکی برای این معتادان در راه باشد. دانشمندان در انستیتوی پژوهشی اسکریپس به موفقیت‌هایی در کاربرد یک واکسن متآمفتامین رسیده‌اند که اثرات این ماده را در موش‌های آزمایشگاهی مهار می‌کند.

این واکسن به این ترتیب عمل می‌کند که دستگاه ایمنی بدن را وا می‌دارد به مولکول‌های متآمفتامین در جریان خون حمله کند و مانع ورود آنها به دستگاه عصبی شود.

مولکول‌های متامفتامین در حالت عادی بیش از حد کوچک هستند که باعث تولید پادتن‌ها (آنتی‌بادی‌ها) شوند. این واکسن که M6 نام دارد، با متصل کردن مواد شیمیایی مربوط به متامفتامین به مولکول‌های حامل بزرگتر باعث واکنش تولید پادتن می‌شود.

هنگامی که این پادتن‌ها به جریان خون وارد شوند، هم به مولکول‌های حامل و هم به مولکول‌‌‌‌های متامفتامین حمله می‌کنند.

M6 در آزمایش‌ها بر روی موش‌ها دو اثر شاخص متامفتامین - از دست دادن توانایی تنظیم درجه حرارت بدن و افزایش فعالیت جسمی - را مهار کرد.

به گزارش رویترز، در یک بررسی دیگر، پادتن‌های هدف‌گیرنده متامفتامین در سلول‌های کشت‌شده در آزمایشگاه تولید شدند، و سپس در دوزهای تغلیظ‌ شده به موش‌ها تزریق شدند. این رویکرد اثرات دارو را در آنها مهار کرد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha