سخنگوی کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس، استانداری مازندران و وزرات کشور را مسئول اصلی بروز حادثه غرق شدن ۷ نفر در دریای خزر خواند و گفت: این افراد متعلق به مجموعه‌ای شخصی بودند که بین آنها دانش‌آموزان نیز حضور داشتند ولی هیچ ارتباطی به اردوی دانش‌آموزی نداشتند.

وزارت کشور مسئول اصلی غرق‌شدن ۷ نفر در دریای‌خزر/غریق نجات در ساحل نبود
سلامت نیوز: سخنگوی کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس، استانداری مازندران و وزرات کشور را مسئول اصلی بروز حادثه غرق شدن ۷ نفر در دریای خزر خواند و گفت: این افراد متعلق به مجموعه‌ای شخصی بودند که بین آنها دانش‌آموزان نیز حضور داشتند ولی هیچ ارتباطی به اردوی دانش‌آموزی نداشتند.

عبدالوحید فیاضی در گفت ‌وگو با خانه ملت، در توضیح انتشار خبری مبنی بر حادثه غرق شدن تعدادی از دانش‌آموز کرجی در آب‌های ساحلی دریای خزر در شهرستان نور، افزود: با توجه به اینکه در حال حاضر تمامی مدارس کشور تعطیل است و دانش‌آموزان اردو ندارند نمی‌توان متولی اصلی این حادثه را وزارت آموزش و پرورش خواند زیرا این افراد گروهی 80 نفره از شهرستان کرج بودند که بین آنها علاوه بر دانش‌آموزان، افراد بزرگسال نیز حضور داشتند.

نماینده مردم نور و محمودآباد در مجلس شورای اسلامی، ادامه داد: این افراد در یکی از شهرک‌های اختصاصی ساکن شدند و در ساعت ۷ بعد از ظهر روز گذشته (۱۱ تیرماه) با وجود آنکه دریا طوفانی بود و غریق نجات وجود نداشت، مشغول شنا شدند.

این نماینده مردم در مجلس نهم، در مورد تعداد کشته شدگان این حادثه، تصریح کرد: سه نفر از غرق‌شدگان از سوی اهالی منطقه نجات داده شدند و متاسفانه سه نفر فوت شدند و جنازه‌های ۴ نفر دیگر هنوز پیدا نشده است.

فیاضی، با بیان اینکه شهرک‌های اختصاصی مدیریت درستی ندارد، یادآور شد: متاسفانه ناجیان غریق نیز در منطقه حضور نداشتند.

وی با انتقاد از کمبود تعداد ناجیان غریق در شهرستان‌های ساحلی دریای خزر، افزود: متاسفانه غریق نجات در این شهرستان‌ها بسیار کم است؛ واقعیت آن است که به دلیل اینکه ناجیان غریق از تامین مالی برخوردار نیستند انگیزه ای برای ادامه کار ندارند زیرا حقوق سال گذشته آنها به طور کامل پرداخت نشده است.

سخنگوی کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی، استانداری مازندران و وزرات کشور را مسئول اصلی بروز این حادثه خواند وگفت: این مساله از جمله موضوعات جدی است که باید هم استانداری مازندران و هم وزارت کشور پاسخگو باشند، به طور حتم بعد از شروع کار صحن علنی مجلس این موضوع را پیگیری خواهیم کرد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha