سلامت نیوز: سخنگوی کمیسیون بهداشت مجلس درخصوص وضعیت دارو پس از حذف ارز مرجع گفت: به دنبال تبدیل ارز مرجع به مبادله ای برای تامین داروهای وارداتی، شاهد مشکل در بازار دارو خواهیم بود.
 
محمد حسین قربانی در گفت و گو با پانا، درخصوص چالش‌های اختصاص ارز به دارو تصریح کرد: تأمین دارو‌های مورد نیاز خود با وعده و وعید مسئولان حل نمی ‌شود و متاسفانه در پی دستور حذف ارز مرجع نیز تأمین دارو را با مشکلات متعددی مواجه خواهد کرد.
 
وی تأکید کرد: در حال حاضر به دلیل نبود نظارت در حوزه سلامت بروز هراتفاقی امکان‌پذیر است و مسئولان عامل اصلی بروز مشکلات حوزه سلامت هستند.
قربانی همچنین درخصوص موضوع قاچاق دارو به پانا گفت: به دلیل کمبود دارو در کشور شاهد قاچاق دارو از کشورهای دیگر هستیم اما نمایندگان مجلس بارها در جلسات به وزارت بهداشت اعلام شد اما هیچ توجهی به آن نشد.
 
این نماینده مجلس شورای اسلامی تأکید کرد: متاسفانه وزارت‌ بهداشت در ارتباط با دارو قدرت تصمیم‌ گیری ندارد و ما تنها امیدواریم که مسئولان دولت جدید بخش سلامت را نجات دهند.
 
وی در پایان با تأکید بر اینکه طبق گفته وزیر بهداشت و درمان ۲ هزار و دویست میلیارد تومان از سوی دولت برای تأمین داروی مورد نیاز کشور اختصاص یافته است، تصریح کرد: با در نظر گرفتن کمکی که وزیر بهداشت مدعی است دولت به این بخش کرده نباید کمبودی در زمینه دارو‌های مصرفی مردم وجود داشته باشد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha