دبیر انجمن تالاسمی ایران گفت: کمبود داروهای تزریقی تولید داخل بیشتر شده،‌در حالی که شرکت‌های تولید‌کننده در ابتدای سال مدعی شدند که قادر به تأمین تمام نیازهای بیماران تالاسمی هستند. تکلیف مابه التفاوت قیمت داروها نیز هنوز معلوم نیست.

کمبود داروهای تزریقی بیماران تالاسمی/ پرداخت مابه‌التفاوت قیمت دارو از جیب بیماران
سلامت نیوز: دبیر انجمن تالاسمی ایران گفت: کمبود داروهای تزریقی تولید داخل بیشتر شده،‌در حالی که شرکت‌های تولید‌کننده در ابتدای سال مدعی شدند که قادر به تأمین تمام نیازهای بیماران تالاسمی هستند. تکلیف مابه التفاوت قیمت داروها نیز هنوز معلوم نیست.

محمدرضا مشهدی در گفت‌وگو با فارس با انتقاد از فقدان دسترسی بیماران تالاسمی به داروهای حیاتی خود گفت: بعد از گذشت 3 ماه از سال هنوز وزارت بهداشت سیاست شفافی در مورد داروی بیماران تالاسمی اعلام نکرده است.

وی با اشاره به طرح‌ها و قول‌های متناقض وزارت بهداشت افزود: هر روز یک برنامه جدید برای تخصیص یارانه‌های دارو در وزارت بهداشت اعلام می‌شود، یک روز قرار است مابه‌التفاوت افزایش قیمت دارو از طریق بیمه‌ها جبران شود. روز دیگر قرار می‌شود که این هزینه‌ها به حساب بیماران ریخته شود اما آ‌نچه در نهایت اتفاق می‌افتد پرداخت مابه‌التفاوت قیمت دارو از جیب بیمار است.

دبیر انجمن تالاسمی ایران با اعلام اینکه مشکل دارو فقط به داروهای وارداتی ختم نمی‌شود، گفت: کمبود داروهای تزریقی تولید داخل بیش از کمبود نوع وارداتی آن حس می‌شود و این در حالی است که شرکت‌های تولید‌‌کننده ادعا داشتند که قادر به تأمین نیازهای بیماران هستند.

مشهدی در پاسخ به انتقادات نسبت به کم‌کاری انجمن تالاسمی ایران گفت: انجمن یک نهاد حمایتی با بودجه محدود است که به همت افراد خیر اداره می‌شود اما بسیاری از بیماران برای دریافت امکانات مختلف به این سازمان حمایتی مراجعه می‌کنند.

وی ادامه داد: طبیعی است که پاسخ به خواسته همه بیماران ممکن نباشد اما متأسفانه برخی بیماران به جای برخورد منطقی با امکانات محدود، تلاش می‌کنند به تخریب انجمن حتی از طریق رسانه‌ها بپردازند.

دبیر انجمن تالاسمی ایران گفت: وظیفه انجمن پیگیری امور درمانی بیماران است اما زمانی که مراجع تصمیم‌گیرنده هر روز یک ساز کوک می کنند و انجمن در هر ماه با یک مدیر جدید در دستگاههای دولتی مواجه می‌شود. ساماندهی همه مشکلات بیماران به آن راحتی که تصور می‌شود امکانپذیر نیست.

وی با تأکید بر اینکه دولت در شرایط بحرانی کنونی فقط به فکر بیماران باشد افزود: از رسانه‌ها می‌خواهیم در مسیر ارتقاء وضعیت درمان بیماران تالاسمی همراه نهادهای حمایتی باشند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha