جمعه ۱۴ تیر ۱۳۹۲ - ۱۲:۱۹
کد خبر: 77363
سلامت نیوز: استفاده از مواد غذایی مناسب نقش به سزایی در طراوت پوست و جلوگیری از پیری زودرس دارد.

دکتر نیاز محمدزاده هنرور متخصص تغذیه در گفتگو با باشگاه خبرنگاران گفت: سلولهای پوست سلولهای سریع الرشد بدن هستند که برای تکثیر نیاز به انرژی کافی، پروتئین و انواع ویتامین‌ها و مواد معدنی دارند.

وی در ادامه افزود: ویتامین موثر در نشاط پوست، ویتامین A می‌باشد که در منابع حیوانی بصورت پیش ساخته و منابع گیاهی(سبز، زرد، نارنجی) وجود دارد.

این متخصص تغذیه اظهار داشت: میوه‌های تابستانی از جمله میوه‌های سرشار از ویتامین A هستند که نقش موثری در جلوگیری از فرسودگی و نشاط و سلامت پوست دارند.

وی تصریح کرد: ویتامین E از جمله ویتامین‌هایی که به همراه ویتامین A در از بین بردن جوش و ترمیم جای جوش و جای زخم نقش بسزایی دارد و این ویتامین را در انواع روغن‌های گیاهی می‌توان یافت.

دکتر محمدزاده هنرور اضافه کرد: ویتامین‌های گروه B نقش بسیار موثر ی در تکثیر پوست و جلوگیری از آسیب‌های وارده به پوست در مقابل نور آفتاب مواد شمیایی و غیره ایفا می‌کند،از جمله مواد حاوی ویتامین Bمی‌توان به نان و غلات پخته شده با آرد کامل، میوه‌ها و سبزیجات تازه، محصولات حیوانی و شیر و لبنیات اشاره کرد.

وی عنوان کرد: در میان ویتامین‌ها ،ویتامین C  نقش بارزتری در کاهش چین و چروک و رفع آکنه‌هایی که در اثر چربی ایجاد می‌شود  دارد.

ویتامین C را در مرکبات، فلفل دلمه‌ای، سبزیجات تازه، آب میوه، توت فرنگی به صورت سرشار  می توان یافت کرد.

وی بیان کرد: آهن و روی لازمه سلامت پوست و ناخن در بدن است و همچنین کمبود این ماده معدنی در بدن منجر به ایجاد زخم‌هایی در گوشه‌های لب و زبان می‌شود همانند اختلالی که کمبود ویتامین B در بدن بوجود می‌آورد.

وی در ادامه خاطر نشان کرد: روی از جمله مواد معدنی موثر در پوست و مو می‌باشد و کمبود این ماده منجر به تاخیر در التیام زخم‌های پوستی می‌شود و ریزش مو را در پی دارد لذا مصرف منابع حیوانی گوشت قرمز وسفید و برخی از سبزیجات مثل اسفناج که سرشار از مواد معدنی آهن و روی هستند برای سلامت پوست و مو و ناخن سفارش می‌شود.

وی در پایان خاطر نشان کرد: مصرف مقادیر کافی از گوشت، لبنیات کم چرب، میوه‌ها و سبزیجات تازه برای حفظ سلامت و طراوت پوست و جلوگیری از پیری زود رس می‌تواند نقش موثری داشته باشد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha