سلامت نیوز: سخنگوی جامعه خیرین معلولان کشور از احداث 4 مرکز توابخشی با استاندارهای جهانی در تهران خبر داد.

محمد رضا کارگری در گفت‌وگو با فارس با اشاره به اینکه پس از پیروزی انقلاب اسلامی و با توجه به 4 شیفته بودن مدارس کشور، تشکیل جامعه خیرین مدرسه‌ساز در دستور کار خیرین قرار گرفت، اظهار داشت: در 4 منطقه تهران(شمال،جنوب، شرق و غرب) مراکز توانبخشی ویژه معلولان احداث می‌شود و مراجعه کنندگان بدون پرداخت هزینه‌ای از خدمات این مراکز استفاده خواهند کرد.

وی گفت: این تشکل توانست در مدت کوتاهی اقدامات خوبی را در سطح کشور و برای ساخت مدارس انجام دهد که خوشبختانه تحولات خوبی در این بخش صورت گرفت.

وی تصریح کرد: جامعه خیرین مدرسه‌ساز کشور پس از مدتی با توجه به قشر بی صدای معلولان و مشکلات معیشتی این گروه، به سمت حمایت از آنها گام برداشت و با توجه به نیاز افراد، جامعه‌ خیرین حامیان معلولان کشور تشکیل شود.

کارگری ادامه داد: با تشکیل جامعه خیرین حامیان معلولان کشور اقدامات خوبی برای این قشر در سطح کشور انجام شد به طوری که شاهد ساخت مسکن در استان‌های محروم و در شهرهای مختلف بودیم.

عضو هیئت امناء جامعه خیرین حامیان معلولان کشور گفت: پس از تشکیل جامعه خیرین حامیان معلولان کشور اقدامات خوبی در استان‌ها صورت گرفت و مجمع حامیان معلولان در هر استان تشکیل شد که با کمک افراد نیکوکار خدمات خوبی به معلولان داده شد.

وی اضافه کرد: به زودی در سطح شهر تهران(غرب،شرق،جنوب و شمال) 4 مجتمع توانبخشی با استانداردهای جهانی ویژه معلولان ساخته خواهد شد که این مجتمع‌ها تماماً با هزینه خیرین ساخته می‌شود ضمن اینکه مجتمع توانبخشی در غرب تهران در چند ماه آینده افتتاح خواهد شد.

کارگری ادامه داد: یکی دیگر از برنامه‌های جامعه خیرین حامیان معلولان کشور  ارائه خدماتی درمانی رایگان به نیازمندان و همچنین معلولان است که در همین زمینه نیز اقدامات خوبی برای ساخت درمانگاه‌ها و بیمارستان‌هایی در سطح شهر تهران و همچنین در کشور است.

عضو هئیت امناء جامعه خیرین حامیان معلولان کشور اظهار امیدواری کرد: دولت منتخب بتواند همکاری خوبی را با مجموعه خیرین حامیان معلولان داشته باشد و در این راستا گام‌های خوبی از سوی هر دو طرف برداشته شود.

وی تصریح کرد: هم اکنون بیش از 3 میلیون و 200 هزار معلول تحت پوشش بهزیستی قرار دارند که این افراد نیاز به حمایت در بخش مسکن،درمان و اشتغال دارند که امیدواریم با حمایت خیرین اقدامات خوبی در این زمینه انجام شود.

کارگری اظهار داشت:  60 درصد از سهم آورده معلولان در بخش مسکن از سوی بهزیستی و 40 درصد توسط خیرین تأمین می‌شود ضمن اینکه بخشی نیز به صورت وام در اختیار معلولان قرار می‌گیرد.

وی بیان داشت: مردم ایران، مردمی نیکوکار و دست به جیب هستند و در هر جا که نیاز باشد کمک می‌کنند و باید از این ظرفیت برای حمایت از نیازمندان استفاده کرد.

عضو هیئت امناء جامعه خیرین حامیان معلولان کشور از اعتماد مردم، خیرین و نیکوکاران به جامعه  خیرین در کشور تشکر کرد و اظهار امیدوراری کرد با حمایت خیرین در آینده اقدامات بیشتری از نیازمندان انجام شود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha