نماینده یونیسف در ایران با اشاره به نبود هیچ نوع آماری از شیوع كودك آزاری در ایران از دولت ایران خواست طرحی را برای كاهش خشونت علیه كودكان تدوین و اجرا كند.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از فارس، كریستین سالازار، امروز در مراسم روز جهانی كودك در سالن آمفی‌تئاتر، دانشگاه علوم بهزیستی گفت: ویژگی مثبت ایران درباره مسائل كودكان این است كه از بالاترین مقام رهبری كشور تا مسئولان بلند پایه دولتی درباره این مسائل صحبت می‌كنند اما ضعف بزرگ این است كه هیچ آماری از شیوع و گسترش كودك آزاری در ایران نداریم تا بر اساس آن برای كاهش این نوع خشونت‌ها برنامه‌ریزی كنیم.
وی افزود:‌ متأسفانه كودك آزاری در تمام نقاط جهانی از شرق تا غرب و از شمال تا جنوب وجود دارد و البته آمار دقیقی از شیوع این نوع خشونت‌ها در عرصه بین‌المللی نیز وجود ندارد، نكته مهم برای كاهش این نوع خشونت‌ها این است كه از خودمان شروع كنیم و اجازه ندهیم كه كودكان ما در معرض آزارهای جسمی، روانی، جنسی و بی‌توجهی قرار گیرند.
سالازار گفت: الگوی خشنونت علیه كودكان برای پسران و دختران متفاوت است، درباره كودكان پسر بین یك سال تا 5 سال بیش‌تر تنبیه بدنی اعمال می‌شود و بعد از آن این نوع خشونت‌ها برای پسران كم‌تر می‌شود‌ اما در مورد دختران بر عكس است، در خردسالی به آنان مهربانی می‌كنیم اما وقتی بزرگ‌تر می‌شوند در دوره نوجوانی تحت خشونت جنسی قرار می‌گیرند.
وی ادامه داد: عوامل مؤثر بر خشونت علیه كودكان عبارتند از فقر، مصرف الكل و مواد مخدر كه باید این عوامل در همه كشورها مورد بحث قرار گیرد و گر چه تأثیر هر یك از آن‌ها در فرهنگ‌های مختلف متفاوت است اما در مجموع همه كشورها باید برای كاهش خشونت علیه كودكان برنامه‌ریزی كنند و به خصوص تنبیه بدنی علیه كودكان باید متوقف شود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha