سلامت نیوز : رئیس مؤسسه علمی ـ کاربردی هلال احمر گفت: در صورت تأیید وزارت علوم ۹ رشته جدید در مقطع کارشناسی ارشد در حوزه‌های مدیریت بحران و سوانح در مؤسسه علمی ـ کاربردی هلال احمر راه‌اندازی خواهد شد.

صمد آقامیری در گفت‌وگو با فارس اظهار داشت: تاکنون 25 رشته در زمینه‌‌های مختلف بحران در این مؤسسه ایجاد شده بود و در سال جدید هم در مقطع کارشناسی ارشد 2 رشته «حمایت روانی در حوادث» و «DMIS» که برای کاربرد فناوری‌های نوین در سوانح است ایجاد کرده‌ایم.

وی همچنین از ایجاد 9 رشته جدید در مقطع کارشناسی ارشد در سال تحصیلی آینده خبر داد و گفت: این رشته‌ها در حوزه‌های مختلف مدیریت سوانح و بحران است که در صورت تأیید شورای گسترش وزارت علوم ایجاد خواهد شد.

رئیس مؤسسه علمی کابردی هلال در پاسخ به خبرنگار فارس در مورد گسترش دایرة‌المعارف سوانح و حوادث تصریح کرد: مراحل نهایی و کارشناسی 100 لغت جدید دیگر در حال طی شدن است و موافقت ضمنی را برای چاپ نسخه انگلیسی آن هم از فدراسیون بین‌المللی گرفته‌ایم.

اواخر سال گذشته برای نخستین بار دایرة‌المعارف سوانح و بلایا مشتمل بر 400 لغت توسط جمعیت هلال احمر ایران به چاپ رسید و این دایرةالمعارف در حال گسترش است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha