شنبه ۱۵ تیر ۱۳۹۲ - ۱۳:۴۱
کد خبر: 77415

سلامت نیوز : یک متخصص پوست و مو معتقد است: ریزش روزانه 50 تا 100 تار مو معمولی است و نیازی به مراجعه به پزشک ندارد.

دکتر علی ابراهیمی در گفت وگو با(ایسنا) ، گفت: در افرادی که روزانه استحمام می‌کنند ریزش روزانه 50 تا 100 تار مو معمولی است و این تعداد در مورد افرادی که دو بار در هفته استحمام انجام می‌دهند بیشتر است.

این متخصص پوست و مو، ریزش مو را به دو دسته دائمی و غیر دائمی تقسیم کرد و اظهار داشت: ریزش دائمی مو معمولا در اثر ابتلا به برخی از بیماری‌ها بوجود می آید که طی آن ریشه مو تخریب می شود.

وی افزود: گاهی بر اثر عفونت‌های قارچی و سوختگی‌ها نیز ممکن است ریزش دائمی مو بروز کند.

به گفته ابراهیمی، ریزش غیردائمی مو ممکن است به دلایل مختلفی بروز کند که معمولا پس از از بین رفتن مشکل موجود، موها مجددا رشد کرده و به حالت عادی خود برمی گردد.

ابراهیمی با بیان اینکه یکی از شایع‌ترین انواع ریزش مو ریزش آندروژنیک نامیده می‌شود، اظهار داشت: در این نوع ریزش مو نقش هورمون‌ها و ژنتیک پررنگ است و معمولا به دلیل اختلالات هورمونی و بخصوص در سن بلوغ رخ می دهند.

به گفته ابراهیمی ریزش آندروژنیک در زنانی که مبتلا به اختلالات هورمونی و تخمدان پلی کیستیک هستند دیده می شود که با بروز موهای زبر در ناحیه صورت همراه است و معمولا پس از برطرف شدن اختلالات برطرف می‌شود.

وی افزود: ریزش آندروژنیک در مردان ممکن است سبب ریزش مو شود که با مراجعه به پزشک و مصرف دارو این مشکل برطرف می شود.

این متخصص پوست و مو، نوع دیگری از ریزش مو را ریزش تلوژن نامید و ابراز داشت: این نوع ریزش مو معمولا سه تا هشت ماه پس از بروز برخی بیماری‌ها، استرس‌ها و فشارهای عصبی و در زنانی که تازه زایمان کرده‌اند چهار تا پنج ماه پس از به دنیا آمدن کودک دیده می‌شود.

به گفته ابراهیمی، ریزش مو در افرادی که قبل از رسیدن به سن بلوغ دیده می شود از نوع ریزش تلوژن است.

وی سپس با تاکید بر اینکه نوع شامپو نمی تواند اثر جدی در ریزش مو داشته باشد، به افراد توصیه کرد تا از شامپوهای مناسب موی خود استفاده کنند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha