سلامت نیوز : معاون داروی سازمان غذا و دارو در پاسخ به بروز کمبود داروی «بتافرون» که مورد مصرف بیماران ام اس قرار می‌گیرد، از ورود محموله دارویی بتافرون در روز جاری خبر داد و گفت: بیماران مبتلا به ام اس می‌توانند از یکشنبه داروی مورد نیاز خود را تهیه کنند.

دکتر شمسعلی رضازاده در گفت‌وگو با (ایسنا)، با بیان اینکه بتافرون هم نوع تولید داخل دارد و هم نوع وارداتی، عنوان کرد: نوع ایرانی داروی بتافرون توسط سه کارخانه داروسازی تولید می‌شود و در حال حاضر به اندازه کافی در کشور موجود است و مشکلی برای تامین چند برابری نیاز این دارو به بازار داخل نیز وجود ندارد.

وی افزود: اما با این حال برخی پزشکان و بیماران مبتلا به ام اس اصرار به مصرف نوع خارجی این دارو دارند که هم گران قیمت است و هم میزان آن در بازار محدود است.

معاون داروی سازمان غذا و دارو ضمن ارائه پیشنهاد به مصرف کنندگان بتافرون خارجی برای تغییر مصرف به داروی ایرانی گفت: مطالعات بالینی و ارزیابی‌های کیفی داروی بتافرون ایرانی انجام شده و هم ارز با محصول وارداتی است و از لحاظ اثربخشی تفاوتی با آن ندارد.

رضازاده ادامه داد: در حال حاضر حدود 20 درصد مصرف کنندگان «بتافرون» مخاطب نوع خارجی آن هستند.

وی با بیان اینکه به علت قیمت بالای بتافرون خارجی، تامین آن با دشواری‌هایی روبرو شده است، گفت: البته با پوشش یارانه‌ای، مشکل مربوط به قیمت این دارو هم به زودی حل خواهد شد.

معاون داروی سازمان غذا و دارو ضمن اعلام این خبر که محموله دارویی بتافرون شنبه از گمرک ترخیص می‌شود، گفت: بیماران مبتلا به ام.اس می‌توانند از یک شنبه داروی مورد نیاز خود را تهیه کنند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha