سلامت نیوز : مدیر کل دفتر آمار و اطلاعات جمعیتی و مهاجرت سازمان ثبت احوال، از افزایش 3 درصدی میزان موالید در کشور خبر داد و گفت: در حال حاضر هر مادر کمتر از 2 فرزند به دنیا می آورد که می بایست در سیاستهای جمعیتی کشور بازنگری شود.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از مهر ؛ علی اکبر محزون در نشست خبری روز جهانی جمعیت که در ساختمان شماره 5 سازمان ثبت احوال برگزار شد، گفت: در سال گذشته یک میلیون و 421 هزار و 689 ولادت در کشور به ثبت رسیده است که از این تعداد 729 هزار و 334 مورد ولادت مربوط به پسرها و 692 هزار و 355 مورد نیز مربوط به دختران بوده است.

وی اظهار کرد: از میان ولادت‌های به ثبت رسیده یک میلیون و 129 هزار و 477 ولادت در شهرها و 292 هزار و 212 ولادت نیز در روستاها به ثبت رسیده است.

محزون ادامه داد: بر همین اساس می‌توان گفت به طور متوسط 162 ولادت در هر ساعت و یا به عبارتی 3884 ولادت طی هر شبانه روز در کشور به ثبت رسیده است و نرخ ثبت ولادت بر اساس آمار 17.7 در هزار است.

وی در خصوص اطلاعات آماری ازدواج و طلاق در سال 91 نیز اظهارداشت: در سال گذشته از هر 6 ازدواج یک مورد به طلاق ختم شده است یا به عبارتی از هر 100 ازدواج 17.3 طلاق داشته‌ایم.

محزون در ادامه به تبعات روند کاهشی جمعیت در کشور اشاره کرد و افزود: آمارها نشان می دهد هر مادر کمتر از 2 فرزند(1.7) به دنیا می آورد که این روند می تواند منجر به ادامه روند کاهشی جمعیت کشورمان شود.

وی با اشاره به بازنگری در سیاستهای جمعیتی کشور، از لایحه اصلاح ثانون جمعیت و تنظیم خانواده به عنوان اولین اقدام نام برد و گفت: قانون جامع جمعیت و خانواده نیز در شرف بررسی در مجلس است.

محرون اعلام کرد: میزان موالید در کشور طی سال گذشته نسبت به سال قبل از آن 3 درصد افزایش داشته است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha