سلامت نیوز : مدیر روابط عمومی مرکز مدیریت حوادث و فوریتهای پزشکی کشور از آماده باش نیروهای اورژانس در طرح امداد تابستانی خبر داد و گفت: بیش از دو هزار و 50 پایگاه اورژانس 115 به صورت شبانه روزی آماده ارائه خدمت به مسافران و هموطنانمان هستند.

آرزو دهقانی در گفتگو با مهر اظهارداشت: با آغاز فصل تابستان و افزایش سفرهای زیارتی و سیاحتی، ترافیک و تردد در جاده های کشور افزایش می یابد لذا جهت پیشگیری و افزایش آمادگی جهت پاسخگویی به حوادث احتمالی، اورژانسهای پیش بیمارستانی و بیمارستانی در راستای ارائه خدمات مطلوب و کاهش زمان حضور آمبولانس بر بالین مصدومین و مددجویان احتمالی و همچنین ایجاد امنیت خاطر مسافران و شهروندان در آماده باش کامل هستند و با همکاری پلیس، هلال احمر و راهداری خدمات مورد نیاز را ارائه می دهند.

وی با اعلام اینکه طرح امداد تابستانی از نهم خرداد آغاز شده و تا 31 شهریور ماه ادامه خواهد داشت، افزود: در سراسر کشور 797 پایگاه شهری، 1254 پایگاه جاده ای و در مجموع 2051 پایگاه اورژانس 115 به صورت شبانه روزی به مسافران درون شهری و برون شهری و همچنین دیگر هموطنانمان خدمت رسانی خواهند کرد.

دهقانی ادامه داد: در طرح امداد تابستانی 17600 (با احتساب اضافه کار) تکنسین اورژانس 115 جهت خدمت رسانی به هم میهنان و مسافران گرامی در آماده باش کامل به سر می بردند تا در زمان وقوع حوادث، به مصدومین امداد رسانی کرده و در صورت نیاز آنها را جهت دریافت خدمات پزشکی تخصصی به نزدیکترین بیمارستان منتقل نمایند.

مدیر روابط عمومی مرکز اورژانس کشور افزود: همچنین حضور حداقل 4186 دستگاه آمبولانس زمینی، 56 ناوگان اتوبوس آمبولانس، 6 فروند بالگرد امداد هوایی و 3 شناور دریایی و همچنین آماده باش تکنسین ها و پایگاههای اورژانس 115 در طول طرح مذکور پیش بینی شده است.

وی گفت: تمامی آمبولانسهای اورژانس 115 در حاشیه جاده ها و در معرض دید مردم، جهت افزایش امنیت خاطر مسافران و همچنین امداد رسانی سریع در مورد حادثه و سوانح احتمالی در ایام تعطیلات از ساعت 8 صبح الی 12 ظهر و از ساعت 17 الی 21 مستقر خواهند بود.

دهقانی افزود: به دلیل افزایش میزان سفرها بعد از ماه مبارک رمضان ( از 20 مرداد تا 31 شهریور)، برنامه استقرار آمبولانس در ساعات صبح (8 الی 12) منحصر به ایام تعطیل بوده ولی استقرار در ساعات بعدازظهر (17الی21) به صورت روزانه است.

مدیر روابط عمومی مرکز مدیریت حوادث و فوریتهای پزشکی کشور اظهارداشت: پاسخگویی به حوادث پرتلفات با رویکرد به نقاط حادثه خیز استان و همچنین وجود ذخیره تجهیزات مصرفی، دارو و لوازم مورد نیاز در پایگاههای اورژانس 115 در این طرح پیش بینی شده است. همچنین در طول مسیر و مبادی ورودی و خروجی شهرها اطلاع رسانی به نحو مطلوب (توزیع بروشور، پلاکارد ، پمفلت) صورت می پذیرد.

در حال حاضر میزان پوشش دهی خدمات فوریتهای پزشکی در حوادث ترافیکی 60 درصد بوده این در حالی است که درصد پوشش خدمات اورژانس در جاده های اصلی 96 درصد، در آزادراهها 100 درصد و در بزرگراهها 60 درصد است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha