سلامت نیوز : فرحناز رافع پیش از ظهر امروز در نشست خبری سازمان داوطلبان جمعیت هلال احمر به فعالیت‌های این سازمان در سال 91 اشاره کرد و گفت: در سال گذشته رکورد خوبی را برای کمک ‌رسانی در طرح‌های مختلف به نیازمندان در زمینه حقوق بشردوستانه انجام داده و امسال نیز این روند را ادامه خواهیم داد.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از فارس ؛ وی گفت: سال گذشته در طرح‌های مختلفی که به مناسبت شب عید، ماه مبارک رمضان و وقوع زلزله اجرا شد بیش از 195 میلیارد تومان کمک‌های نقدی و غیرنقدی به همراه ارزش خدمات داوطلبانه توسط این سازمان جذب شد و می‌توان گفت بیش از 6 میلیون نفر از هموطنانمان از خدمات سازمان داوطلبان در سال گذشته بهره‌مند شدند.

طرح فرشتگان رحمت یکی از طرح‌های مهم سازمان داوطلبان جمعیت هلال احمر در شب عید است که رافع در مورد آن گفت: در این طرح سال گذشته بیش از 41 میلیارد تومان از داوطلبان و خیرین جمع‌آوری شد و توانستیم سبدهای غذایی متناسب با شب عید را بین نیازمندان سراسر کشور با این رقم توزیع کنیم.

رافع اظهار امیدواری کرد تا در ماه مبارک رمضان امسال همانند سال گذشته شاهد برگزاری سفره‌های افطاری با عنوان«سفره‌های مهربانی» باشیم.

وی ادامه داد: از مجموع 10 هزار سفره افطاری که در سراسر کشور در ایام ماه مبارک پهن خواهد شد 7 هزار سفره در مناطق روستایی و 3 هزار سفره در مناطق شهری میزبان روزه‌داران خواهد بود.

وی خاطر نشان کرد: سال گذشته در طرح همای رحمت 14.5 میلیارد تومان جمع‌آوری و طی آن توانستیم 23 هزار سبد غذایی را بین خانوارهای نیازمند، زنان بدسرپرست و بی‌سرپرست، ایتام و همه آنهایی که تحت پوشش کمیته امداد و بهزیستی نیستند توزیع کنیم.

رئیس سازمان داوطلبان جمعیت هلال احمر تصریح کرد: در طرح همای رحمت برای ماه مبارک امسال نیز 30هزار سبد غذایی شامل اقلام ضروری مانند برنج، روغن، حبوبات، قند و شکر، خرما تدارک دیده شده تا در 31 استان توزیع شود البته با توجه به فرهنگ هر استان این بسته‌ها متغیر خواهد بود.

به گفته رافع توزیع غذای گرم بین معلولان و سالمندان ناتوان از برنامه‌های جدید امسال است چرا که این قشر توانایی حضور بر سر سفره‌های افطاری را نخواهند داشت.

رافع هدف از اجرای این طرح‌ها را ترویج ارزش‌های انسان‌ دوستانه، ایجاد بستری مناسب برای تقویت مشارکت خیرین و روح همدلی و همدردی با خانواده‌های نیازمند در ایام ماه مبارک عنوان کرد و گفت: یکی از برنامه‌های مهم ما در رمضان امسال حضور در مناطق زلزله زده‌ای مانند آذربایجان شرقی، خراسان جنوبی و استان بوشهر است.

وی گفت: 30 روستای زلزله‌زده در این استان‌ها هر شب شاهد برگزاری سفره‌های افطار توسط خانه‌های داوطلب تخصصی هنرمندان، وکلا، پزشکان و خبرنگاران خواهد بود و تقریباً بیش از 5 هزار خانوار زلزله زده از این طرح بهره‌مند می‌شوند.

تقدیر از داوطلب حامی‌ها خبر دیگری بود که این مسئول در جمعیت هلال احمر به آن اشاره کرد و گفت: بنگاه‌های اقتصادی و شرکت‌هایی که در طرح فرشتگان رحمت ایام نوروز ما را یاری کردند با اهدای تندیس و مدال تقدیر خواهند شد این برنامه یک شب در تهران و در استان‌های دیگر نیز برگزار می‌شود.

توجه به سلامت و امور درمانی نیازمندان یکی از موارد دیگری است که جمعیت هلال احمر به ویژه سازمان داوطلبان برنامه‌هایی در این خصوص انجام داده است.

رافع گفت: در شب‌های قدر با برپایی چادرهای سلامت و طی تفاهمنامه‌ای که با سازمان انتقال خون برگزار کرده‌ایم آماده دریافت خون اهدایی توسط هموطنانمان در سراسر کشور هستیم.

همچنین کاروان‌های سلامت به طور دوره‌ای در سراسر کشور برای درمان بیماران نیازمندان به مناطق محروم به ویژه استان‌هایی مانند سیستان و بلوچستان اعزام خواهند شد.

وی در پاسخ به سؤال خبرنگاری مبنی بر اینکه آیا توزیع سبدهای غذایی با سازمان‌هایی مانند کمیته امداد و بهزیستی موازی‌کاری نیست، گفت: تا زمانی که تعداد نیازمندان ما به صفر نرسد این وظیفه جمعیت هلال احمر به عنوان معین دولت و بزرگترین سازمان مردم نهاد است که به درد دردمندان برسد.

رافع در بخش دیگری از سخنان خود در مورد ضرورت راه‌اندازی خانه داوطلب تخصصی برای جانبازان شیمیایی در شهرهایی مانند سردشت و مریوان گفت: یک خانه داوطلب تخصصی برای جانبازان شیمیایی در سردشت راه‌اندازی شد و بنا داریم تا در آینده نزدیک در مریوان نیز این خانه داوطلب را راه‌اندازی کنیم.

وی در مورد مزایای این طرح گفت: با راه‌اندازی این خانه‌های داوطلب امکان حضور پزشکان متخصص برای معاینه و ارائه خدمات درمانی به جانبازان شیمیایی منطقه که دسترسی چندانی به پزشک متخصص ندارند فراهم می‌شود و در طی سال 3 کاروان سلامت به طور دوره‌ای در چنین مناطقی حضور یافته و به امر درمان جانبازان شیمیایی منطقه می‌پردازند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha