سلامت نیوز : مدیر روابط عمومی مرکز مدیریت حوادث و فوریت‌های پزشکی کشور تمهیدات اورژانس کشور در اجرای طرح امدادتابستانی را تشریح کرد.

آرزو دهقانی در گفت‌وگو با (ایسنا)، با بیان اینکه با شروع تعطیلی مراکز آموزشی در فصل تابستان و افزایش سفرهای زیارتی و سیاحتی در این فصل، ترافیک و تردد در جاده‌های کشور افزایش می‌یابد، گفت: با هدف پیشگیری وافزایش آمادگی برای پاسخگویی به حوادث احتمالی، اورژانس‌های پیش بیمارستانی وبیمارستانی در راستای ارائه خدمات مطلوب و کاهش زمان حضورآمبولانس بربالین مصدومان ومددجویان احتمالی و نیز ایجاد امنیت خاطرمسافران و شهروندان در آماده‌باش کامل خواهند بود و با همکاری پلیس، هلال‌احمر و راهداری خدمات مورد نیاز را ارائه خواهند کرد.

وی با بیان اینکه طرح امداد تابستانی از نهم خردادماه آغاز و تا آخرین روز شهریور ماه ادامه خواهد داشت، گفت:‌ نیروهای اورژانس در قالب 797 پایگاه شهری، 1254 پایگاه جاده‌ای و در کل 2051 پایگاه اورژانس 115 به صورت شبانه‌روزی به مسافران درون‌شهری و برون‌شهری و دیگر هموطنانمان خدمت‌رسانی می‌کنند.

مدیر روابط عمومی مرکز مدیریت حوادث و فوریت‌های پزشکی کشور با بیان اینکه در طرح امداد تابستانی سال جاری 17 هزار و 600 تکنیسین اورژانس 115 برای خدمت‌رسانی به مسافران در آماده‌باش کامل هستند، گفت: این افراد در زمان وقوع حوادث، به مصدومان امدادرسانی کرده و در صورت نیاز آنان را برای دریافت خدمات پزشکی تخصصی به نزدیکترین بیمارستان منتقل خواهند کرد.

وی حضور و آماده‌باش حداقل 4186 دستگاه آمبولانس زمینی، 56 ناوگان اتوبوس آمبولانس، شش فروند بالگرد امدادهوایی و سه شناور دریایی را از دیگر تمهیدات اورژانس در طرح امداد تابستانه برشمرد و افزود: تمامی آمبولانس‌های اورژانس 115 در حاشیه جاده‌ها و در معرض دید مردم، با هدف افزایش امنیت خاطر مسافران و همچنین امدادرسانی سریع در مورد حادثه و سوانح احتمالی در ایام تعطیلات صبح از ساعت هشت تا 12 و بعدازظهر از ساعت 17 اتا 21 مستقر خواهند بود.

به گفته دهقانی بدلیل افزایش میزان سفرها بعد ازماه مبارک رمضان (از20 مرداد ماه تا پایان شهریور) برنامه استقرارآمبولانس در ساعات صبح 8 تا 12 منحصربه ایام تعطیل بوده اما استقراردر ساعات بعدازظهر(17 تا 21) بصورت روزانه خواهد بود.

مدیر روابط عمومی مرکز مدیریت حوادث و فوریت‌های پزشکی کشور افزود: در حال حاضر میزان پوشش‌دهی خدمات فوریت‌های پزشکی در حوادث ترافیکی 60 درصد بوده این در حالی است که درصد پوشش خدمات اورژانس در جاده‌های اصلی 96 درصد، در آزادراه‌ها صد درصد و در بزرگراه‌ها 60 درصد است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha