سلامت نیوز : رییس موسسه ملی سلامت با اشاره به اینکه دولت باید در انتخاب وزیر بهداشت حساسیت بیشتری به خرج دهد، گفت: انتخاب وزیر بهداشت به عنوان فردی که متولی سلامت افراد جامعه است چندان حساسیت سیاسی ندارد و می توان شاخص‌های تکنیکال و فنی را در انتخاب وزیر بهداشت کشور نسبت به وزارتخانه‌های دیگر به عنوان یک فرصت در نظر گرفت.

دکتر آرش رشیدیان در گفت وگو با ایسنا ، وزارت بهداشت، را یکی از مهم ترین وزارتخانه‌های درون کشور دانست و اظهار داشت: حفظ سلامت افراد جامعه از بعد جسمی، روحی، اخلاقی و امنیتی افراد از اهداف مهم هر حکومت است، بنابراین در بخش سلامت جسمی و روحی نقش وزارت بهداشت بسیار حائز اهمیت خواهد بود.

وی با اشاره به اینکه وزیر بهداشت تنها یک وزیر بهداشت نیست، افزود: وزیر بهداشت طبق قانون، متولی سلامت افراد کشور خواهد بود، درست است که تمام مسئولیت سلامت یک کشور تنها بر عهده وزارت بهداشت نیست و بسیاری از وزارتخانه ها و عوامل دیگر جدا از عوامل بهداشت و درمان همچون سطح سواد خوب، زیرساخت مناسب اقتصادی، شغل مناسب، حقوق مکفی و بسیاری از موارد دیگر بر سلامت جامعه موثر است، با این وجود وزارت بهداشت متولی سلامت افراد کشور خود است.

رییس موسسه ملی تحقیقات سلامت کشور، انتخاب وزیر بهداشت را فوق العاده حیاتی و اساسی دانست و گفت: در هر دولتی انتظار می رود که بر روی انتخاب وزیر بهداشت حسایت بیشتری به خرج دهند. معمولا شغل وزیر بهداشت خیلی حساسیت سیاسی ندارد، می توان شاخص‌های تکنیکال و فنی را در انتخاب وزیر بهداشت نسبت به وزارتخانه‌های دیگر به عنوان یک فرصت مناسب و خوب در نظر گرفت.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha