شنبه ۱۵ تیر ۱۳۹۲ - ۱۷:۱۱
کد خبر: 77452

سلامت نیوز : دبیر علمی اولین همایش مدیریت بیماران ترومایی گفت: تروما اولین عامل مرگ سنین 1 تا 44 سال و سومین عامل مرگ، بدون توجه به سن است.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از ایسنا ؛ آیدین یعقوبی در اولین همایش مدیریت بیماران ترومایی اظهار داشت: مدیریت بیماران ترومایی پروسه‌ای است که از صحنه حادثه آغاز شده و تا پایان دوره بازتوانی جسمانی و روانی بیماران به طول می انجامد.

وی افزود: تروما به عنوان مهمترین معضل بهداشتی کشورهای در حال توسعه و گروه مهمی از کشورهای توسعه یافته مطرح شده و بیشترین اتلاف هزینه و وقت را به همه سیستم های درمانی در کشورهای مختلف تحمیل می کند.

وی تصریح کرد: از بین گروههای پزشکی می توان گفت پزشکان عمومی و تمامی گروههای تخصصی با مسئله تروما درگیر بوده و بایستی اطلاعات کافی و توان عملی مناسب در برخورد با بیماران ترومایی را کسب نمایند.

استادیار گروه جراحی دانشگاه علوم پزشکی کردستان با اشاره به تروما خیز بودن استان کردستان و نیاز به تدوین واجرای برنامه مدون مدیریت بیماران ترومایی اضافه کرد: روند مدیریت بیماران ترومایی در استان نیاز به بازبینی و اصلاح داشت لذا با برگزاری این همایش و استفاده از دانش و تجارب اساتید مجرب کشور امیدواریم بتوانیم سطح مراقبت بیماران ترومایی را در بیمارستان بعثت به عنوان مرکز ترومای استان ارتقا دهیم.

وی خاطرنشان کرد: مدیریت بیماران ترومایی به طور کلاسیک پروسه‌ای است که طی آن خطرات تهدید کننده حیات شناسایی و برطرف می‌شود و اصل و اساس مدیریت نیز این است که بیماران از این مرحله خطرناک به سلامت عبور کنند.

گفتنی است، تروما‏ در دانش پزشکی به هر نوع ضربه، جراحت، شوک٬ آسیب و حادثه وارد شده بر بدن انسان گفته می‌شود با این شرط که از خارج به بدن وارد شود و عامل درونی یا بیماری در بدن علت ایجاد آسیب نباشد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha