سلامت نیوز : مدیرکل دفتر آمار جمعیتی ثبت ‌احوال کشور با بیان اینکه در سه ماهه امسال، جمعیت کشور به ۷۶ میلیون و ۷۰۰ هزار نفر رسیده است گفت: به طور متوسط هر مادر در کشور 1.7 فرزند به دنیا می‌آورد که این روند، کاهش جمعیت فعال کشور را به دنبال دارد.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از حمایت ؛ علی‌اکبر محزون افزود: یک میلیون و 421 هزار و 89 ولادت در سال گذشته ثبت شده است که از این تعداد 729 هزار و 344 نفر پسر و 692 هزار و 255 نفر دختر بوده‌اند. در شهرستان‌های کشور یک میلیون و 224 نفر و در روستاها 292 هزار و 212 نفر متولد شده‌اند. وی با بیان اینکه به طور متوسط در هر شبانه‌روز 3 هزار و 884 ولادت و در هر ساعت نیز 162 نفر در کشور به دنیا می‌آیند خاطرنشان کرد: نرخ ثبت ولادت به نسبت هر هزار نفر 18.7 در هزار است.

در این میان استان‌های سیستان و بلوچستان، کهگیلویه و بویراحمد و خراسان رضوی بیشترین نرخ تولد را دارند و استان‌های گیلان، مازندران و تهران نیز کمترین میزان ثبت ولادت را داشته‌اند. مدیرکل دفتر آمار جمعیتی ثبت‌احوال کشور درباره سن ازدواج نیز گفت: برای آقایان و خانم‌ها بیشترین سن ازدواج بین 20 تا 24 سالگی است که به ترتیب 312 هزار و 696 مورد و 275 هزار و 873 مورد بوده است.

وی درباره نسبت ازدواج و طلاق اظهار داشت: به طور میانگین به ازای هر ۶ ازدواج یک طلاق رخ می‌دهد.محزون تاکید کرد: در حال حاضر حدود 70 درصد از جمعیت کشور بین سن 15 تا 64 ساله قرار دارد که سن کار و فعالیت محسوب می‌شود، اما با روند کاهش باربری و موالید کشور، چالش کاهش جمعیت به وجود می‌آید که اگر این روند که در حال حاضر در زیر سطح جانشینی قرار دارد ادامه پیدا کند در آینده با مشکلات زیادی مواجه می‌شویم.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha