با توجه به ترکیب ریزگردها، امکان ایجاد سرطان از این طریق وجود دارد، اما هنوز نمی‌توان به طور قطعی درباره سرطان‌زا بودن ریزگردها اظهار نظر کرد.

اعلام نظر انجمن سرطان درباره "ورود موج جدید سرطان‌های ناشی از ریزگردها"
سلامت نیوز : رییس انجمن سرطان ایران در واکنش به انتشار اخباری مبنی بر ایجاد موج جدید سرطان در استان‌های درگیر ریزگردها اعلام کرد: با توجه به ترکیب ریزگردها، امکان ایجاد سرطان از این طریق وجود دارد، اما هنوز نمی‌توان به طور قطعی درباره سرطان‌زا بودن ریزگردها اظهار نظر کرد.

دکتر عبدالله فضلعلی‌زاده در گفت‌وگو با (ایسنا)، با بیان اینکه ریزگردها عوامل آلاینده‌ای در فضا هستند که از راه استنشاق وارد دستگاه تنفسی انسان می‌شوند، عنوان کرد: بیشترین عوارض ناشی از ریزگردها، صدمه به دستگاه تنفسی خواهد بود.

وی ادامه داد: اما به علت اینکه هنوز برای پزشکان مشخص نیست که ریزگردها تا چه حد حاوی مواد سرطان‌زا هستند و میزان و نوع فعالیتشان چگونه است، نمی‌توان به طور دقیق درباره امکان سرطان‌زا بودن ریزگردها بویژه برای دستگاه تنفسی اظهارنظر کرد.

رییس انجمن سرطان با اشاره به اینکه وجود ریزگردها می‌تواند خود را به شکل بیماری‌های ریوی و ناراحتی قلبی نشان دهد، گفت: به کودکان مبتلا به آسم، بیماری‌های ریوی، بیماران قلبی، افراد سالمند و زنان باردار توصیه می‌کنیم سعی کنند تا حد امکان در فضای آزاد کمتر رفت و آمد کنند تا دچار عوارض ناشی از وجود ریزگردها در جو نشوند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha