اگر می‌دانستیم آقای احمدی‌نژاد در امضای حکم رئیس منتخب سازمان نظام پزشکی تعلل می‌کنند هرگز مکاتبه‌ای با ایشان نمی‌کردیم.

با وجود روحانی ورود مجلس به مسئله رئیس سازمان نظام پزشکی شایسته نیست
سلامت نیوز : رئیس هیات مرکزی نظارت بر انتخابات نظام پزشکی گفت: اگر می‌دانستیم آقای احمدی‌نژاد در امضای حکم رئیس منتخب سازمان نظام پزشکی تعلل می‌کنند هرگز مکاتبه‌ای با ایشان نمی‌کردیم.

مراد هاشم زهی در گفت‌وگو با ایلنا در مورد سرانجام امضای حکم رئیس منتخب سازمان نظام پزشکی از سوی رئیس جمهور گفت: هنوز خبری نشده و دیگر ارزشی هم ندارد که دنباله امضای حکم را از رئیس جمهور بگیریم.

وی تصریح کرد: منتظر این هستیم که رئیس جمهور جدید با‌‌ همان مکاتبه قبلی و اگر نیاز باشد با مکاتبه جدید تکلیف امضای حکم رئیس منتخب سازمان نظام پزشکی را مشخص کند.

هاشم زهی خاطرنشان کرد: نظر شخصی بنده این است؛ اگر ما می‌دانستیم آقای احمدی‌نژاد در امضای این حکم تعللی می‌کنند در حالی که انتخابات نظام پزشکی به صورت کاملا قانونی برگزار شده است اصلا چنین مکاتبه‌ای با ایشان نمی‌کردیم.

رئیس هیات نظارت برانتخابات نظام پزشکی با اشاره به اینکه منتظر بودیم که انتخابات ریاست جمهوری یازدهم برگزار شود، افزود: رئیس جمهور جدید مقید به اجرای قانون است، از همین رو حکم رئیس منتخب سازمان نظام پزشکی را امضا خواهند کرد.

وی خاطرنشان کرد: آقای روحانی فردی نیست که بخواهد کار سلیقه‌ای انجام دهد و به آرای پزشکان احترام می‌گذارد.

هاشم زهی در پاسخ به این سوال که آیا آقای احمدی‌نژاد پاسخی به مکاتبه شما داده‌اند، افزود: ایشان تاکنون چیزی نگفته‌اند اما برداشت خود بنده این است که رفتار ایشان در مورد برخی مسائل از جمله عدم امضای حکم رئیس منتخب سازمان نظام پزشکی قابل پیش بینی نیست و به نوعی سلیقه‌ای برخورد می‌کنند.

رئیس هیات نظارت بر انتخابات نظام پزشکی در پاسخ به سوال دیگری مبنی بر اینکه با توجه به عدم امضای حکم رئیس سازمان نظام پزشکی امور مربوط به این سازمان چگونه انجام می‌شود، افزود: مادامی که هیات مدیره و رئیس جدید سازمان نظام پزشکی امور مربوطه را عهده دار نشده‌اند روال قبلی انجام و کار‌ها با امضای آقای صدر صورت می‌گیرد.

هاشم زهی رئیس جمهور جدید را فردی معتدل و قابل احترام دانست و افزود: اگر احیانا مشکلی در امضای حکم رئیس منتخب سازمان نظام پزشکی احساس می‌کردیم آن را به کمیسیون ارجاع می‌دادیم تا تکلیف مشخص شود. اما تلویحا که از رئیس کمیسیون در این زمینه سوال کردیم این نظر حاصل شد که با توجه به احترامی که برای رئیس جمهور جدید قائل هستیم شایسته و به صلاح نیست مجلس ورود پیدا کنند و راهکار دیگری را در پیش گیریم چون در امضای حکم رئیس منتخب سازمان نظام پزشکی با رئیس جمهور جدید مشکلی نمی‌بینیم.

چندی پیش شهلا بیات عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس به ایلنا گفته بود گر رئیس جمهور حکم را امضا نکند چنانچه رئیس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس اشاره کرده‌اند با یک طرح دو فوریتی حق امضا از رئیس جمهور گرفته شده و به رئیس مجلس منتقل می شود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha