یکشنبه ۱۶ تیر ۱۳۹۲ - ۱۵:۵۱
کد خبر: 77500

سلامت نیوز : یک متخصص تغذیه برای کاهش تشنگی در روزهای ماه رمضان، حذف ادویه، غذاهای سرخ کردنی و چرب را پیشنهاد کرد.

دکتر احمد درستی در گفت‌وگو با (ایسنا)، گفت: مصرف غذاهایی از قبیل کله‌ پاچه، سیراب شیردان و یا غذاهای چرب سرخ‌ کردنی موجب می‌شود تا بدن مقدار زیادی چربی و اسیدهای نوکلئیک دریافت کند که منجر به مشکلات گوارشی، افت سلامتی و همچنین تشنگی شدید می‌شود.

وی افزود: همچنین مصرف غذاهای سرخ‌ کردنی همراه با ادویه‌ زیاد و نیز مصرف گوشت و مواد پروتئینی بیش از حد در وعده سحر به تشنگی در طول روز دامن می‌زند.

این عضو هیات علمی دانشگاه علوم پزشکی تهران، مصرف سس مایونز، سوسیس و کالباس را در وعده سحری نامناسب دانست و گفت: مصرف این مواد علاوه بر تشنگی، منجر به مشکلات گوارشی از جمله ترش کردن می‌شود.

درستی ادامه داد: غذاهای آبکی و نوشیدن مایعات فراوان همزمان با غذا خوردن، دسترسی آنزیم‌های گوارشی به غذا را کاهش داده و منجر به بیماری‌ها و نارسایی‌های گوارشی می‌شود که اگر این نکات برای تغذیه در ماه رمضان رعایت شود، روزه به بهبود سلامت افراد کمک می‌کند.

این متخصص تغذیه، خوردن وعده سحری مناسب را برای همه ضروری دانست و افزود: وعده سحری باید شامل یک وعده غذای کامل برای افراد باشد و علاوه بر آن تامین کننده انرژی، پروتئین، مواد معدنی و ویتامین‌های مورد نیاز بدن باشد.

وی افزود: اگر سحری از غذاهای حاوی قندهای پیچیده نظیر نان، سیب‌زمینی آب‌پز، ماکارونی و یا مقداری برنج کم روغن، لبنیات کافی و مقداری سبزیجات تازه و میوه‌جات و کمی گوشت و حبوبات تشکیل شده باشد، انرژی مورد نیاز افراد را تامین می‌کند.

درستی، آهسته غذا خوردن، جویدن کافی غذا، لذت بردن از آن و کنار کشیدن قبل از احساس پرخوری را از توصیه‌های مشترک دین مبین اسلام و علم تغذیه عنوان کرد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha