یکشنبه ۱۶ تیر ۱۳۹۲ - ۱۶:۰۵
کد خبر: 77504

سلامت نیوز : پزشک طب سنتی و اسلامی ارومیه اظهار کرد: مهمترین علت ابتلای افراد به بیماری‌های قلبی و عروقی، مصرف بی‌رویه گوشت گاو و گوساله و به ویژه به صورت منجمد شده است که موجب ابتلا به بیماری‌های قلبی، نقرس و غلظت خون می‌شود.

دکتر محمدرضا نصرتی در گفت وگو با (ایسنا) ، عنوان کرد: با توجه به اینکه گوشت گاو و گوساله باعث ایجاد غلظت خون در بدن می‌شود، از موارد مهمی که عده بسیاری را به فشار خون مبتلا می‌سازد همان غلظت خون است که به صورت عروق در اثر تجمع مواد سودایی و غلیظ در بدن ایجاد می‌شود.

وی تاکید کرد: با بررسی علل فشار خون در افراد مشاهده می کنیم که نقش تغذیه نامناسب بسیار در آن موثر بوده است چون چنین اشخاصی برنج را که خود دارای طبع سرد و سودایی است همراه گوشت گاو و گوساله و یا مرغ های هورمونی استفاده می‌کنند و در نتیجه در عروق انسان تورم ایجاد می‌شود.

دکتر نصرتی با اظهار اینکه 90 درصد ایرانیان هر روز یک وعده برنج استفاده می‌کنند، گفت: مصرف بی رویه برنج نقش بسزایی در بروز بیماری‌های قلبی و عروقی در کشور دارد و حتی در احادیث اسلامی آمده است که انسان برنج خوار سلامتی اندک و بیماری بسیار دارد چون برنج به نوبه خود در بدن تبدیل به غلظت شده و موجب آزاد کردن رادیکال‌هایی می شود که حتی موجب سرطان می شود.

پزشک طب سنتی و اسلامی ارومیه خاطرنشان کرد: برای پیشگیری از ابتلا به بیماری‌های قلبی و عروقی حذف چای سیاه و جایگزینی آن با چای‌های ایرانی همانند، آویشن، زنجبیل، پونه، بابونه، اسطوخودوس و به لیمو و نیز جایگزینی روغن های کنجد، زیتون و حیوانی به جای روغن‌های صنعتی و از سوی دیگر استفاده از گوشت گوسفندی به جای گوشت گاو و گوساله توصیه می‌شود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha