سلامت نیوز : رئیس سازمان امداد و نجات هلال احمر گفت: طی یک ماه اخیر امدادگران هلال احمر در ۱۰۶ عملیات جان ۱۱۷ نفر از هموطنانمان را که در دریاها، رودخانه و دریاچه در حال غرق شدن بودند، نجات دادند.

محمود مظفر در گفت‌وگو با فارس اظهار داشت: با شروع تعطیلات تابستانی و افزایش مسافرتها در کنار دریاچه‌ها و سواحل دریای کشور وقوع حوادثی مانند غرق شدگی و نیاز به امداد دریایی برای جان هموطنانمان نیز افزایش یافته است .

وی ادامه داد: طی یک ماهه اخیر 106 مورد امدادرسانی دریایی ساحلی در نقاط مختلف کشور انجام شده که در این میان مازندران با 45 عملیات رکورددار است.

به گفته مظفر 117 نفر در این حوادث آسیب دیدند که از این تعداد 42 نفر پس از نجات راهی بیمارستان شدند.

رئیس سازمان امداد ونجات هلال احمر در مورد جزئیات عملیات‌ها گفت: 57 مورد عملیات مربوط به دریا، 18 عملیات در پشت سدها برای نجات جان هموطنان انجام شده و 27 مورد در رودخانه و دریاچه بوده است.

وی شنا کردن در مناطق ممنوعه که از نظر زیرساختی ایمن نیستند و آشنا نبودن به فنون شنا را از مهمترین دلایل ایجاد خطر غرق شدن در سواحل برشمرد و گفت: بسیاری از حوادث دریایی که به یکباره چند نفر غرق می‌شوند به این دلیل است که یک نفر در آب درخواست کمک می‌کند و بقیه اعضای خانواده برای نجات فرد وارد آب شده و آنها هم گرفتار می‌شوند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha