سلامت نیوز : نماینده مازندران در شورای عالی استان، گفت: هر ساله تعدادی از هموطنان ما در دریا غرق می‌شوند اما کسی در این حوزه پاسخگو نیست.

فرامرز نقیبی در گفت‌وگو با ایلنا با بیان اینکه متاسفانه در ارتباط با غرق شدن هموطنانمان در دریا هیچ فردی مسئولیت را نمی‌پذیرد، اظهار کرد: در طول سال، بین 7 تا 8 ماه مراجعه کننده به دریا نداریم و برای چند ماه شلوغ نیز برنامه‌ای تدوین شده وجود ندارد چرا که برای دریایی با این همه وسعت از سوی دولت هیچ بودجه و اعتباری به منظور بهره‌برداری هموطنان از آن تخصیص نمی‌یابد.

وی با بیان اینکه تعداد افراد غریق نجات بسیار اندک است، گفت: متاسفانه حقوق این افراد نیز پرداخت نمی‌شود و اگر هم پرداخت شود بسیار اندک است. در این زمینه گله‌مند هستیم و نامه‌ای به رئیس مجلس شورای اسلامی نوشته‌ایم و از طریق شورایاری استان به نماینده وی یعنی حجت الاسلام ابوترابی ارائه کردیم اما اگر مثمرثمر نباشد قطعا ناچاریم از روش دیگری استفاده کنیم.

هر ساله تعداد افراد غرق شده در دریا افزایش می‌یابد

نماینده مازندران در شورای عالی استان با بیان اینکه بسیار برایمان سخت است که مسافری به شهر ما بیاید و با خاطره بد شهر را ترک کند درباره حادثه غرق شدن ۶ دانش آموز در هفته گذشته، اظهار کرد: غرق شدن دانش آموزان رسانه‌ای شد اما باید بگویم در چند روز گذشته که فصل ورود به دریا آغاز شده است ۵۱ نفر غرق شده‌اند. این در حالی است که هر ساله تعداد افراد غرق شده در دریا افزایش می‌یابد اما کسی برنامه‌ای برای این مساله ندارد.

نقیبی در پاسخ به اینکه وظیفه هلال احمر در این زمینه به چه صورت است، گفت: این سازمان نیز به اندازه خود مشغله کاری دارد، طرح دریا در استان ما مربوط به معاون سیاسی استاندار است که این مساله را پیگیری می‌کند اما به ناچار مجبورم بگویم که استانداری مازندران در طرح دریا ضعیف عمل کرده است.

باید دبیرخانه سراسری طرح دریا در کشور تشکیل شود

وی با بیان اینکه باید دبیرخانه سراسری طرح دریا در کشور تشکیل شود که در آن دبیرخانه تعدادی از نمایندگان مجلس نیز حضور داشته باشد، ادامه داد: شاید با این کار بودجه و اعتباری برای طرح دریا پیش بینی شود. متاسفانه در طول مسیر دریا از مازندران تا گیلان مکان‌های زیادی وجود دارد که برای آن حریم تعریف نشده است البته باید بگویم که نه تنها سال گذشته تعداد زیادی از هم وطنان در محدوده خارج از طرح دریا جان خود را از دست دادند بلکه تعدادی نیز در محدوده این طرح غرق شدند.

نماینده مازندران در شورای عالی استان با اشاره به اینکه در داخل محدوده طرح دریا نیز موفق عمل نکرده‌ایم، گفت: دولت و مجلس در این حوزه کم کاری کردند انگار مرگ مردم چیز طبیعی شده و کسی در میان احساس مسئولیت نمی‌کند. در برخی از روز‌ها شاهد مرگ ۲۰ نفر در دریا بوده‌ایم چرا نباید به این مسائل رسیدگی شود. مجلس به خاطر آتش سوزی در یک مدرسه وزیر آموزش و پرورش را به مجلس احضار می‌کند و حتی حرف از استیضاح به میان می‌آورد این خیلی خوب است که جان دانش آموزان و مسائل آن‌ها پیگیری می‌شود اما آیا نباید یک نفر به عنوان مسئول پاسخگوی مرگ هموطنانمان در دریا باشد؟

نقیبی با بیان اینکه جای تعجب است که انواع چیپس در تلویزیون تبلیغ می‌شود اما درباره اینکه هموطنان چگونه و چه زمانی از دریا استفاده کنند هیچ مطالبی از رسانه ملی ارائه نمی‌شود، گفت: کلنگ‌زنی یک طرح توسط رئیس جمهور، ۵۰ بار از طریق رسانه ملی منتشر می‌شود‌. ای کاش برای چگونگی استفاده از دریا نیز آموزش‌هایی به مردم ارائه می‌شد. متاسفانه شبکه استانی ما این کار را نمی‌کند و می‌گوید پول بدهید تا برایتان برنامه‌ای در این زمینه پخش کنیم.

وی با طرح این پرسش که مگر اخبار افرادی که در دریا غرق می‌شود و در رسانه‌ها منتشر می‌شود به گوش رئیس جمهور نمی‌رسد، گفت: من در این زمینه از رئیس جمهور انتقاد دارم که چرا کاری برای این منظور انجام نمی‌دهد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha